MojElektromobil

Šéf Renaultu Gilles Normand prezradil, že špeciálna verzia lacného elektrického crossovera K-ZE príde aj na európsky trh.

Renault K-ZE bol predstavený v Číne a mal sa predávať najmä v rozvojových krajinách. Faktom však je, že jeho predaj dáva zmysel aj pre Európu.

Informáciu priniesol britský portál Autocar, ktorý robil s Gillesom Normandom, šéfom elektrických vozidiel Renaultu, rozhovor:

„Do Európy príde špeciálna verzia K-ZE.“

Normand neprezradil žiadne ďalšie detaily. Skutočne dostupný crossover na našom trhu však poteší nejedného fanúšika.

Renault K-ZE

Pravdepodobne pod značkou Dacia

Je veľmi pravdepodobné, že model sa bude predávať pod značkou Dacia. Renault nechce byť vnímaný ako výrobca lacných vozidiel. Najmä keď má na to etablovanú samostatnú značku. Ďalším argumentom môže byť fakt, že model Dacia Duster je v súčasnosti najpredávanejším SUV v Európe, čo dokazuje, že značka je vhodná pre predaj lacných vozidiel všeobecne.

Európska verzia K-ZE by bola odrazovým mostíkom spoločnosti Renault v oblasti e-mobility na starom kontinente.

Interiér Renault K-ZE

Európsky K-ZE sa pravdepodobne bude vyrábať v Číne a distribuovať sa bude do celého sveta. K-ZE je kompaktný crossover s dĺžkou 3,74 m, šírkou 1,58 m a výškou 1,48 m. Jeho rázvor má 2,42 m a batériový modul o kapacite 26,8 kWh je schopný poskytnúť 271 km podľa starého cyklu NEDC.

V Číne má model K-ZE tri verzie. Derivát na základnej úrovni stojí 62 800 RMB, resp. 8 000 eur. Stredná výbava stojí 66 800 RMB (8 520 eur) a za najvyššiu verziu si zákazník zaplatí 71 800 RMB, resp. sumu 9 158 eur. Elektromobil s podobnou cenou by bol na našom trhu suverénne to najlacnejšie vozidlo s elektrickým pohonom.

Interiér Renault K-ZE

28. októbra 2019
Zdroj: InsideEVs

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+