RenaultKangoo Van E-Tech 100% Elektrický a Master Van E-Tech Elektrický: Novinky LCV segmentu

Renault

Renault v úvode roka 2022 pripomenul svoje plány na urýchlenie prechodu na plne elektrickú produkciu. V rámci toho okrajovo spomenul aj segment ľahkých úžitkových vozidiel (LCV), kde sa pripravoval na uvedenie nového modelu Renault Kangoo Van E-Tech. To sa stáva skutočnosťou a po jeho boku sa objavuje aj ďalšia menšia novinka – vynovený Renault Master E-Tech 52 kWh.

Renault Kangoo Van E-Tech

Nový Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický (oficiálny názov) má batériu umiestnenú pod podlahou, čo znamená, že prechod na čisto elektrický pohon sa nemá žiadnym spôsobom podpísať na objem nákladového priestoru či kabíny. Nákladový priestor pri verzii L1 ponúka objem až 3,9 m3, úžitkovú hmotnosť 600 kg a ťažnú kapacitu 1500 kg. V prípade dlhej verzie, ktorá sa má do predaja dostať o niečo neskôr, je uvádzaný objem nákladového priestoru 4,9 m3 a úžitková hmotnosť 900 kg. Ťažná kapacita zostáva rovnaká.

Výrobca uvádza, že zachované zostávajú aj tradičné prvky úžitkových vozidiel značky Renault ako skladací nosič „Easy Inside Rack“, systéme otvárania bočných dverí s názvom „Open Sesame“, predné sedadlá so sklopným stredovým operadlom či zásuvka “Renault Easy Life”.

Nakoľko ide o plne elektrické úžitkové vozidlo, poďme sa pozrieť na parametre v tejto oblasti. Využívaná je líthium-iontová batéria s kapacitou 45 kWh, ktorá sa má v prípade modelu Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický podpísať na 300 km dojazde, podľa WLTP. Štandardom majú byť nabíjačky s výkonom 11 alebo 22 kW, ako aj pokročilý termálny manažment pre udržiavanie optimálnej teploty. Na batériu je poskytovaná záruka 8 rokov alebo 160 000 najazdených km. Ak počas týchto intervalom kapacita batérie klesne pod 70%, zákazník má nárok na jej bezplatnú výmenu.

Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický | Foto: Renault

Nový Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický je vybavený elektromotorom s výkonom 90 kW a točivým momentom 245 Nm. Nechýba ani jazdný režim Eco, ktorý obmedzuje celkový výkon a maximálnu rýchlosť, no optimalizuje dojazd. Jeho používanie sa odporúča primárne pri miernom naložení vozidla. Systém rekuperačného brzdenie ponúka tri úrovne a dopĺňa ho hydraulické brzdenie so systémom ARBS. Čo sa týka optimalizácie spotreby, Renault spomína ešte aj elektrický systém klimatizácie s tepelným čerpadlom.

Za príplatok je možné siahnuť po 10-palcovom digitálnom displeji, vyhrievanom čelnom skle, vyhrievanom volante aj vyhrievaných predných sedadlách. Všetky tieto doplnky majú mať len minimálny dopad na celkový dojazd vozidla. Príplatková výbava je dostupná aj pri nabíjaní – 80 kW DC rýchlonabíjačka, vďaka ktorej po 30 minútach nabíjania batéria získa dostatok energie na 170 km jazdu. Pri využívaní 11 kW nabíjacieho výkonu sa batéria z 15 na 80% nabije za 2 hodiny a 40 minút.

S predajom sa začína vo Francúzsku od 1. júna, pričom cena v základe a bez dane začína na 33 600€.

Súvisiacie články
Kangoo Van E-Tech 100% Elektrický | Foto: Renault

Renault Master Van E-Tech Elektrický: Nová 52 kWh batéria

Druhou novinkou, ktorú hlási Renault v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel, je nová verzia modelu Renault Master Van E-Tech Elektrický. V tomto prípade je najväčším vylepšením práve použitie batérie s kapacitou 52 kWh, ktorá má poskytnúť dostatok energie až na 200 km dojazd, podľa WLTP.

Súčasťou štandardnej výbavy sú jednofázová AC nabíjačka s výkonom 7,4 kW aj DC nabíjačka s výkonom 22 kW (50 km dojazdu po 45 minútach nabíjania). Master Van E-Tech Elektrický 52 kWh sa pri využívaní nabíjacej stanice s výkonom 7,4 kWh na 80% nabije za 5 hodín a 10 minút. Pri nabíjaní z domácej zásuvky s výkonom 3,7 kWh za 10 hodín.

Nový Master Van E-Tech Elektrický 52 kWh bude k dispozícii v 15-tich rozličných verziách, a na výber bude z troch dĺžok a troch výšok. K dispozícii budú verzie s hmotnosťou od 3,1 po 3,5 tony, neskôr pribudne aj verzia s hmotnosťou 3,8 tony. Renault pripomína, že plne elektrická verzia v porovnaní s tou spaľovacou neprichádza ani o centimeter nákladovej či skladovacej plochy.

Rovnako tak si zachováva tradičné prvky ako priestornú zásuvku “Easy Life”, indukčné nabíjanie mobilov, multimediálny systém R-LINK Evolution alebo dokovacia stanica pre tablet. Samozrejmosťou je plejáda asistenčných systémom a parkovacích kamier.

Nový Master Van E-Tech Elektrický sa do predaja dostane vo Francúzsku počas leta. Cena začína na 56 900 € bez DPH.

Nový Master Van E-Tech Elektrický | Foto: Renault

Z konkurenčných modelov si môžeme spomenúť napríklad Mercedes-Benz eSprinter, FIAT e-Ducato alebo Ford E-Transit Custom.

Náš tip
Test Opel Zafira-e Life: Na biznis aj pre rodinu
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.