MojElektromobil

Renault do predaja na Slovensku uviedol novú generáciu svojej úžitkovej elektrickej dodávky. Zmeny oproti doteraz predávanej generácii sú skutočne výrazné. Pripomeňme si, že doterajšia verzia elektrickej dodávky Renault Master E-Tech bola dostupná s 52 kWh batériou, čo znamená, že dosahuje dojazd približne 203 kilometrov.

Pri novej generácii bude na výber medzi 40 kWh a 87 kWh batériou. V prípade konfigurácie s väčšou batériou narastie dojazd oproti predošlej generácii modelu Renault Master E-Tech viac ako dvojnásobne – z 203 km na 460 km, podľa WLTP.

Nový elektromotor

Výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva boli rozšírené o elektromotor s 300 Nm / 105 kW. Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický tak ponúka dve možnosti motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvíja krútiaci moment 300 Nm, s batériou s kapacitou 40 kWh (~200 km aktuálneho dojazdu podľa WLTP), resp. 87 kWh (dojazd až 460 km podľa WLTP).

Renault uvádza, že optimalizácia dojazdu bola založená na 2 základných princípoch: koncepcii “Aerovan” a multienergetickej platforme (e-motor, inovatívne dynamické brzdenie a tepelné riadenie batérie). Vďaka rôznych optimalizáciám sa mala spotreba elektrickej energie v porovnaní so súčasným modelom znížiť až o 27 %.

Zdroj: Renault

Podpora rýchlonabíjania

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický má užitočné zaťaženie 1 625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. K dispozícii bude vo viac ako 40 karosárskych verziách s množstvom možných prestavieb.

Spotreba má podľa metodiky WLTP dosahovať hodnotu 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny.

Vehicle To Load aj Vehicle To Grid

Nový Renault Master E-Tech 100 % má ponúkať funkcie Vehicle To Load (V2L) a Vehicle To Grid (V2G). Vehicle To Load (V2L) s možnosťou nabíjania externých zariadení pomocou zásuvky v priestore pre cestujúcich alebo v batožinovom priestore a prostredníctvom adaptéra, ktorý sa zapojí do nabíjacej zásuvky. Vehicle To Grid (V2G) na integráciu do siete a dodávanie energie z batérií (funkcia V2G, z vozidla do siete) vďaka obojsmernej nabíjačke.

Viacero vylepšení malo prebehnúť aj v oblasti softvérovej výbavy. Napríklad nové Mapy Google teraz zohľadňujú preferencie používateľa a navrhujú vhodné trasy na optimalizáciu ciest elektrickým vozidlom. Základom naďalej zostáva aplikácia My Renault, ktorá sa stará o prístup k digitálnemu ekosystému.

Zdroj: Renault

Cena a konkurencia

Nový elektrický Renault Master E-Tech sa do predaja dostáva na konci júla 2024. V slovenskom cenníku nateraz figuruje elektrická verzia Van E-Tech s predným pohonom a 87 kWh batériou, ktorá začína na 49 000 € (objem nákladného priestoru 10,8 m3) alebo 49 990 € (objem nákladného priestoru 13 m3). Verzia s pohonom zadnej nápravy má byť dostupná neskôr.

Z konkurenčných modelov si môžeme spomenúť Ford E-Transit Van s dojazdom 350 km, Fiat e-Ducato s dojazdom až 370 km alebo  modernizovaný model Mercedes-Benz eSprinter, ktorý má dosahovať až 500 km dojazd na jedno nabitie.

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 16. okóbra chystáme podujatie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van. Ide o B2B konferenciu zameranú na možnosti elektrifikácie vozových parkov v oblasti nákladnej dopravy. Pozornosť bude venovať aktuálnemu stavu elektromobility na Slovensku, trendom, plánom a požiadavkám celého segmentu. Na podujatí sa dozviete, aké sú reálne skúsenosti a výsledky firiem, ktoré prešli na elektrický fleet. Zároveň zistíte, aké sú možnosti nabíjania, účtovania, financovania elektrického fleetu.

30. júla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+