Renault Master E-Tech v novej generácii zdvojnásobuje dojazd. Poznáme cenu

Renault

Renault do predaja na Slovensku uviedol novú generáciu svojej úžitkovej elektrickej dodávky. Zmeny oproti doteraz predávanej generácii sú skutočne výrazné. Pripomeňme si, že doterajšia verzia elektrickej dodávky Renault Master E-Tech bola dostupná s 52 kWh batériou, čo znamená, že dosahuje dojazd približne 203 kilometrov.

Pri novej generácii bude na výber medzi 40 kWh a 87 kWh batériou. V prípade konfigurácie s väčšou batériou narastie dojazd oproti predošlej generácii modelu Renault Master E-Tech viac ako dvojnásobne – z 203 km na 460 km, podľa WLTP.

Nový elektromotor

Výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva boli rozšírené o elektromotor s 300 Nm / 105 kW. Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický tak ponúka dve možnosti motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvíja krútiaci moment 300 Nm, s batériou s kapacitou 40 kWh (~200 km aktuálneho dojazdu podľa WLTP), resp. 87 kWh (dojazd až 460 km podľa WLTP).

Renault uvádza, že optimalizácia dojazdu bola založená na 2 základných princípoch: koncepcii “Aerovan” a multienergetickej platforme (e-motor, inovatívne dynamické brzdenie a tepelné riadenie batérie). Vďaka rôznych optimalizáciám sa mala spotreba elektrickej energie v porovnaní so súčasným modelom znížiť až o 27 %.

Zdroj: Renault

Podpora rýchlonabíjania

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický má užitočné zaťaženie 1 625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. K dispozícii bude vo viac ako 40 karosárskych verziách s množstvom možných prestavieb.

Spotreba má podľa metodiky WLTP dosahovať hodnotu 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny.

Vehicle To Load aj Vehicle To Grid

Nový Renault Master E-Tech 100 % má ponúkať funkcie Vehicle To Load (V2L) a Vehicle To Grid (V2G). Vehicle To Load (V2L) s možnosťou nabíjania externých zariadení pomocou zásuvky v priestore pre cestujúcich alebo v batožinovom priestore a prostredníctvom adaptéra, ktorý sa zapojí do nabíjacej zásuvky. Vehicle To Grid (V2G) na integráciu do siete a dodávanie energie z batérií (funkcia V2G, z vozidla do siete) vďaka obojsmernej nabíjačke.

Súvisiacie články

Viacero vylepšení malo prebehnúť aj v oblasti softvérovej výbavy. Napríklad nové Mapy Google teraz zohľadňujú preferencie používateľa a navrhujú vhodné trasy na optimalizáciu ciest elektrickým vozidlom. Základom naďalej zostáva aplikácia My Renault, ktorá sa stará o prístup k digitálnemu ekosystému.

Zdroj: Renault

Cena a konkurencia

Nový elektrický Renault Master E-Tech sa do predaja dostáva na konci júla 2024. V slovenskom cenníku nateraz figuruje elektrická verzia Van E-Tech s predným pohonom a 87 kWh batériou, ktorá začína na 49 000 € (objem nákladného priestoru 10,8 m3) alebo 49 990 € (objem nákladného priestoru 13 m3). Verzia s pohonom zadnej nápravy má byť dostupná neskôr.

Z konkurenčných modelov si môžeme spomenúť Ford E-Transit Van s dojazdom 350 km, Fiat e-Ducato s dojazdom až 370 km alebo  modernizovaný model Mercedes-Benz eSprinter, ktorý má dosahovať až 500 km dojazd na jedno nabitie.

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 16. okóbra chystáme podujatie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van. Ide o B2B konferenciu zameranú na možnosti elektrifikácie vozových parkov v oblasti nákladnej dopravy. Pozornosť bude venovať aktuálnemu stavu elektromobility na Slovensku, trendom, plánom a požiadavkám celého segmentu. Na podujatí sa dozviete, aké sú reálne skúsenosti a výsledky firiem, ktoré prešli na elektrický fleet. Zároveň zistíte, aké sú možnosti nabíjania, účtovania, financovania elektrického fleetu.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.