MojElektromobil

Napriek tomu, že Renault patrí medzi priekopníkov elektromobility na európskom kontinente, v posledných dvoch rokoch začal trochu zaostávať za konkurenciou. Tá ponúkala čoraz pestrejšie portfólio vozidiel s elektrickým, či elektrifikovaným pohonom. Úplne na rovinu, ZOE síce nie je zlé auto, ale s aktuálnou cenou a parametrami už začína výrazne zaostávať. Elektrické Twingo sa už u nás ani nepredáva napriek tomu, že cenou sa napríklad v Nemecku blíži k psychologickej hranici 20 000 €, no a štart predaja modelu Twizy možno skôr brať ako recesiu.

Vďaka tenkej batérii sa podarilo znížiť ťažisko až o 90 mm v porovnaní s vozidlami so spaľovacím motorom.

Teraz však prichádza vozidlo, ktoré má zachrániť meno Mégane aj v ére elektrických pohonov, čomu zodpovedá aj jeho meno – Megane E-TECH Electric.

Postavené je na novej platforme CMF-EV, disponuje väčšou dĺžkou aj rázvorom ako rovnomenná generácia so spaľovacími motormi, pritom sa zmenšili previsy karosérie. To, samozrejme, logicky prináša nárast vnútorného priestoru. Interiér sa okrem toho môže pochváliť aj ekologickosťou, na jeho výrobu je použité množstvo recyklovaného materiálu.

Vodičovmu pracovisku dominuje, okrem ešte stále do vozidiel montovaného volantu, obrazovka OpenR. Tá kombinuje 12,3-palcovú obrazovku s plochou 321 cm2, ktorá supluje prístrojový panel a ďalšiu obrazovku na mieste stredového panelu, ktorá má 12 palcov a plochu 453 cm2. V základe sa však musíte uspokojiť s obrazovkou s 9 palcami…

To, čo však bude asi najzaujímavejšie, je samotný pohon. Tu technici zapracovali najmä na riadení a podvozku, kedy okrem lepšieho naladenia elektrického posilňovača sľubuje lepšie jazdné zážitky a správanie sa vozidla aj viacprvková zadná náprava. Ovládateľnosti má pomôcť aj nová akumulátorová batéria, ktorá je ultratenká (110 mm). V porovnaní s verziou disponujúcou spaľovacím motorom sa takto znížilo ťažisko až o 90 mm.

Zbrusu nový pohonný agregát bol vyvíjaný priamo Renaultom. Je kompaktnejší a ľahší ako ten, ktorý využíva ZOE.

Automobilka sľubuje jedinečný akustický komfort vďaka špeciálnej tlmiacej hmote medzi batériou a priestorom pre posádku, čo v porovnaní s bežne používanou zvukovou izoláciou navyše prináša aj úsporu 3 kg hmotnosti.

Úplne nový je aj elektrický agregát, vyvíjaný a zdokonaľovaný priamo v Renaulte. Cizelovanie sa vyplatilo, motor má totiž vyšší výkon ako v modeli ZOE, napriek tomu je o 10 % ľahší. S redukčnou prevodovkou a diferenciálom váži celkovo 145 kg, čo len tak pre zaujímavosť je veľmi blízko k hmotnosti motora Renault V10 F1 zo začiatku deväťdesiatych rokov. Ak sme už spomenuli maximálny výkon, k dispozícii budú dve úrovne 96 kW/130 k (250 Nm) a 160 kW/217 k (300 Nm).

Okrem motora je úplne nová aj akumulátorová batéria, nielenže je extrémne nízka, ale obsahuje aj menej kobaltu ako napríklad batéria v ZOE. Napriek tomu má o 20 % vyššiu energetickú hustotu. Bude sa dodávať vo verziách 40 kWh a 60 kWh, čo predikuje dojazd 300, respektíve 470 km (podľa WLTP). Batéria dostala aj nový tepelný manažment s chladením kvapalinou, pričom záruka na ňu bude 8 rokov. Nabíjací výkon bude 130 kW, zároveň zostane možnosť nabíjania AC s výkonom 22 kW. Predaj vozidla začne v roku 2022.

Zdroj: Renault

7. septembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+