Renault okrem Dacia Spring Electric predstavil aj elektromobil Renault Megane eVision. Dostal veľmi futuristický a moderný dizajn, ktorý je síce iba vo verzii prototypu, no produkčná verzia má byť takmer totožná. Ak by dizajn nebol dostatočne jasný prvok, ktorý by hovoril, že ide o elektromobil, zmena nastala aj v názve. Firma využila “e” na konci názvu a farebne ho odlíšila do zelena.
Rozmery: 4,210 mm x 1,800 mm x 1,505 mm (dĺžka x šírka x výška) | Rázvor: 2,700 mm
Vozidlo bude postavené na novej platforme CMF-EV s veľmi tenkou batériou. Na začiatok má ponúknuť kapacitu 60 kWh a dojazd podľa normy WLTP presne 450 km. Nabíjanie bude možné výkonom maximálne 130 kW, čo znamená 200 kilometrov dojazdu za 30 minút.
Zaujímavosťou je, že AC nabíjanie bude podporované až do 22 kW. Výkon elektromotora tu je 160 kW, teda 217 koní, a krútiaci moment dosahuje 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 8 sekúnd
Množstvo nových technológií
Renault postavil pred verejnosť prototyp so zaujímavými špecifikáciami a príťažlivým dizajnom. Vo vnútri sa ale skrýva niekoľko zaujímavých technológií. Veľa vecí vychádza z už spomenutej modulárnej platforme CMF-EV, ktorá zabezpečuje priestranný interiér či bohaté možnosti pri vývoji nových elektromobilov Renault. Po technologickej stránke sa automobilka chváli novými štrukturálnymi batériami.
To znamená, že sú priamo súčasťou štruktúry karosérie vozidla. Tým sa optimalizuje využitie miesta, čo zároveň umožňuje implementovať väčšiu batériu pre väčší dojazd. V podstate totožný systém len nedávno predstavila aj Tesla. Ďalej sa automobilka pýši menším elektrickým motorom, ktorý uvoľňuje miesto ďalším technickým prvkom a v konečnom dôsledku má prispieť k priestrannejšiemu interiéru a väčšiemu pohodliu pre posádku.
Ďalšie prvky jedinečných vlastností sa objavujú zvonku, a to napríklad na karosérií či kolesách. Samozrejmosťou sú jedinečné tvary definujúce identitu značky Renault, a to z každého uhla. Novinky sa však v najväčšej miere prezentujú v prednej časti. Ide napríklad o celistvú prednú masku s podsvietením, vrátane svietiaceho loga. Nasávanie sa nachádza v dolnej časti. Podstatné úpravy museli prísť aj na strane kolies, ktoré majú len minimálne previsy a zároveň sú doplnené aerodynamickými vložkami.
Elektromobil Renault Megane eVision by sa mal dostať do predaja koncom budúceho roka.
Aktualizované 18. novembra 2020 o ďalšie informácie