- Objem predaja Skupiny Renault v prvom polroku vzrástol o 9,8%, pričom s účinnosťou od 1. januára 2018 boli do spoločnosti integrované dve ďalšie značky: Jinbei a Huasong. V roku 2017 sa predaj Skupiny Renault zvýšil o 5,3% a trh vzrástol o 4,2%.
- Značky Renault a Dacia dosiahli v prvom polroku 2018 skutočne rekordný predaj. Renault zostáva druhou najpredávanejšou značkou v Európe
- Skupina dosiahla rekordné výsledky tiež na medzinárodnej úrovni. Predaj sa zvýšil o 18,1% v Amerike a v Euroázii stúpol o 15,1%.
- Ambície Skupiny Renault pre rok 2018 sa tak úspešne potvrdili. Rast značky je poháňaný rozvojom medzinárodných obchodných aktivít.
Značky Renault a Dacia stanovili polročný rekord v predaji. Skupina predala 2 067 695 vozidiel, z toho 1 378 583 vozidiel pod značkou Renault. Značka Dacia zaznamenala 378 095 predaných vozidiel.
Už tretí rok po sebe prekonávame nový rekord v predaji, keďže už v prvej polovici roka sa predalo takmer 2,1 milióna vozidiel. V Európe Skupina Renault zastáva 11% podiel na trhu, pričom na medzinárodnej úrovni podávame vskutku vynikajúce výkony, a to najmä v Latinskej Amerike, Eurázii a Afrike, povedal Thierry Koskas, člen Výkonného výboru, výkonný viceprezident pre predaj a marketing.
11 % -ný podiel v Európe
V Európe vzrástol počet registrácií o 4,4% a trh narástol o 2,8%, pričom už v prvom polroku bolo zaregistrovaných 1 070 718 vozidiel. Skupina získala 11,0% podiel na európskom trhu,
čo je nárast o 0,2 bodu. Značka Renault zvýšila svoj predaj o 1,1%, teda na trhový podiel 8,1%. Renault Clio je druhým najpredávanejším vozidlom v Európe, Captur je vo svojom segmente číslom jeden a Scénic ostáva vo svojej kategórii najpredávanejším modelom.
Darí sa aj elektrickým vozidlám značky Renault
V segmente elektrických vozidiel Renault potvrdil svoje vedúce postavenie s podielom na trhu 21,9%. Objem predaja sa zvýšil o 11,6%. Predaje tak vzrástli o 125%, pričom v súčasnosti má 38,9% podiel na trhu elektrických ľahkých úžitkových vozidiel, ktorý stále rastie.
Darí sa aj mimo Európy
Mimo Európy sa počet registrácií zvýšil o 16,4%. Skupina dosiahla nárast predaja v Amerike (+ 18,1%), v regióne Ázia-Pacifik (+ 69,5%) a v Eurázii (+ 15,1%). Predaj sa znížil v Afrike, na Strednom východe a v Indii (-4,5%).
Vyhliadky na rok 2018
Očakáva sa, že celosvetový trh sa zvýši o 3%. Ďalej sa predpokladá, že európsky trh sa rozšíri o 1,5% s nárastom o 2% pre Francúzsko. Na medzinárodnej úrovni sa očakáva, že brazílsky trh porastie o 10% a ruský o viac ako 10% a v neposlednom rade, že trh v Číne porastie o 5% a v Indii o 8%. V tejto súvislosti sa od Skupiny Renault očakáva, že v roku 2018 využije výhody obnovy rozsahu vo všetkých regiónoch a bude pokračovať v raste tržieb, ktorý bude motivovaný medzinárodnými trhmi v súvislosti s novým plánom Drive the Future.
Zdroj: Tlačová správa