MojElektromobil

Piata generácia známeho modelu Renault Scenic bola predstavená v plne elektrickej podobe s čím súvisí aj prívlastok E-Tech. Novinka vyrástla na podvozkovej platforme AmpR Medium (predtým známej ako CMF-EV), na ktorej vznikli aj súrodenci Renault Megane E-Tech a Nissan Ariya. Vyrába sa vo Francúzsku v továrni Ampere Electricity Douai.

Scenic E-Tech 100% elektrický: Dostupnosť a cena

Renault Scenic E-Tech sa podľa pôvodných informácií mal v Európe do predaja dostať začiatkom roka 2024. Automobilke sa to ale podarilo realizovať s predstihol.

Na Slovensku sa model pod názvom “Renault Scenic E-Tech 100% elektrický” dostal do predaja u autorizovaných dílerov už 14. decembra 2023.

Ceny začínajú na úrovni 43 900 € za verziu EVOLUTION. Verzia vo výbave TECHNO je k dispozícii za 46 500 € a najvyššia výbava ICONIC podľa cenníka začína na 49 700 €.

Hoci pôvodné správa uvádzali, že elektrický Renault Scenic do predaja dorazí v verziách “Standard” a “Long Range”, na našom trhu je v tomto momente dostupná výhradne verzia long range s 87 kWh batériou a 160 kW elektromotorom. K rozdielu preto dochádza len na úrovni prvkov výbavy.

To, či sa k nám časom dostane aj základná konfigurácia so 125 kW elektromotorom a 60 kWh batériou v tomto momente nie je známe.

625 km dojazd a tepelné čerpadlo v základe

Renault Scenic E-Tech 100% elektrický, ako je tento model označený na Slovensku, je dostupný so 160 kW elektromotorom s krútiacim momentom 300 Nm. Z nuly na stovku sa rozbehne za 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 170 km/h.

Elektrický dojazd má dosahovať až 625 kilometrov v kombinovanom cykle, podľa metodiky WLTP. Ako bolo spomenuté, osadená je tu batéria s využiteľnou kapacitou 87 kWh. Podporované je DC nabíjanie výkonom 150 kW alebo AC nabíjanie výkonom do 22 kW (rovno v základe, bez nutnosti doplatku). Orientačné časy nabíjania podľa technických údajov:

  • 2,3 kW domáca zásuvka – 46h 30min
  • 11 kW nabíjanie  – 9 hodín
  • 22 kW nabíjanie – 5 hodín
  • rýchlonabíjanie DC 130 kW (15–80 %) – 37 minút

Spotreba elektrickej energie v kombinovanom cykle sa má pohybovať okolo hodnôt 16,8 až 17,3 kWh na 100 kilometrov. Potešiť môže informácia, že tepelné čerpadlo je súčasťou už základnej výbavy EVOLUTION.

Renault Scenic E-Tech | Zdroj: Renault

Zaujímavosťou má byť osadenie batérie zloženej z oddelených modulov, čo umožňuje pomerne jednoduchú výmenu a opravu. Renault uvádza, že elektronika, elektromotor ani batéria nového modelu neobsahujú takzvané vzácne zeminy. Zvýšený mal byť aj podiel využitia recyklovaných materiálov.

Elektromobil ponúka 5 miest na sedenie, plochú podlahu a interiérové odkladacie plochy s celkovým objemom 38,7 litra. Kufor má objem 545 litrov. Vozidlo je dlhé 4 470 milimetrov, široké 1 864 milimetrov a vysoké 1 571 milimetrov.

Súčasťou interiéru je 12,3-palcová aj 12-palcová obrazovka. Nechýba kompatibilita s Android Auto, Apple CarPlay či možnosť používať viac ako 50 aplikácií, vrátane Google Máp.

Novinkou je panoramatické strešné okno solarbay, ktoré ponúka možnosť elektronického ovládania priehľadnosti. Riešenie, ktoré je pôsobivé a zároveň zväčšuje priestor nad hlavou, pretože nie je potrebná klasická roletka. Ide o doplnkový prvok pre výbavy TECHNO a ICONIC s príplatkom vo výške 1 500 €.

Medzi priamych rivalov nového modelu Renault Scenic E-Tech 100% elektrický by mali patriť modely ako Tesla Model Y, Volkswagen ID. 4 a Hyundai IONIQ 6. Značka ho prezentuje ako “nový druh rodinného vozidla”.

Renault Scenic E-Tech | Zdroj: Renault

Renault Scenic E-Tech: Obľúbený model príde aj ako elektromobil

17. júla 2023

Renault sa pripravuje na uvedenie ďalšieho elektrického modelu. Nový Scénic E-Tech Electric má svoju formálnu premiéru zažiť už začiatkom septembra na výstave s IAA 2023 v Mníchove.

Novinka bude vychádzať z koncepčného vozidla Scénic Vision, ktoré vyjadruje ďalší krok Renault v segmente C s elektrickými modelmi a odhalené bolo počas summitu ChangeNOW v Paríži. Tento model rozšíri rad plne elektrických osobných vozidiel: Megane E-Tech electric, ZOE a Twingo. Pôjde o druhý elektromobil značky Renault v segmente C

Koncept sa zameriaval na poskytnutie udržateľnejšej, bezpečnejšej a inkluzívnejšej mobility. Úplne nový Renault Scénic E-Tech electric sa vydá na cestu vydláždenú konceptom Scénic Vision, pretože je prvým sériovým vozidlom, ktoré stelesňuje novú stratégiu udržateľného rozvoja značky: životné prostredie, bezpečnosť a inklúziu.

Renault Scenic E-Tech | Foto: Renault

Plne elektrický Renault Scénic E-Tech Electric má byť piatou generáciou známeho modelu Renault Scénic, ktorý sa v ponuke francúzskej automobilky objavuje pravidelne už od roku 1996, kedy na trh dorazil pod pôvodným názvom Mégane Scénic. Automobilka v prípade najnovšej generácie avizuje, že zmenené bolo úplne všetko okrem mena.

Technické podrobnosti si zatiaľ necháva pre seba. Vieme však už toľko, že pôjde o 5-miestny elektromobil stojaci na platforme CMF-EV, ktorú využíva aj model Renault Megane E-Tech. Portál FleetNews uvádza, že počas leta prebieha testovanie nového modelu na verejných komunikáciách.

Renault Scenic E-Tech | Foto: Renault

Nový Renault Scénic E-Tech Electric má byť postavený do pozície priameho rivala pre Volkswagen ID.4 či ŠKODA Enyaq iV. Súčasne tak bude konkurovať aj modelom ako Hyundai IONIQ 5 a pravdepodobne aj novému Volvo EX30.

Náš tip
Polícia dostala prvé elektromobily. Do konca roka chce stovky nabíjacích bodov
14. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+