Renault Twingo Z.E., jeden z najlacnejších elektromobilov, sa už dá predobjednať na nemeckej a francúzskej stránke výrobcu. Teraz sme spoznali aj jeho oficiálny dojazd podľa WLTP normy. Sklamaním je neefektívne palubné nabíjanie.
Portál PushEVs.com upozorňuje, že zlou správou pre lacný elektromobil je nízka efektivita pri nízkom el. prúde. Pri 10A nabíjaní dosahuje len 70%. Pre efektívne nabíjanie sa odporúča minimálne 16A, ideálne 32A prúd.
Príjemným prekvapením je vypočítaný dojazd podľa normy WLTP. Oproti pôvodným odhadom Renaultu sa zvýšil zo 180-190 km na 250-270 km.
Technické parametre
Pohonné ústrojenstvo
- WLTP kombinovaný dojazd: 190 km; dojazd v meste: 270 km
- WLTP spotreba: 11,2 kWh/100 km po odpočítaní strát pri nabíjaní
- Využiteľná kapacita batérie: 21,3 kWh (97% z celkovej kapacity)
- Výkon motora: 60 kW; krútiaci moment: 160 Nm; max. rýchlosť: 135 km/h
- Akcelerácia z 0-100 km/h: 12,6 sek., z 0-50 km/h za 4,2 sek.
- Nabíjanie: AC s max. výkonom 22 kW (0 – 80 % za 63 min)
Vozidlo
- Rozmery: 3 620 x 1 646 x 1 541 x 2 492 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
- Batožinový priestor: 240/980 litrov
Dostupnosť a cena
Momentálne vieme, že tento mesiac budú objednávky spustené v Nemecku a vo Francúzsku (v septembri) a prvé kusy budú zákazníkom dodané na konci roka 2020.
Automobilka nie je ohľadom cien štedrá na informácie. Zatiaľ poznáme cenu najdrahšej verzie “Vibes”, ktorá začina na nemeckom trhu na 20 831,94 € bez DPH, resp. 25 666,21 € s DPH a predkonfigurovanou výbavou modelu.
Twingo Z.E bohužiaľ nie je prioritou
Twingo ZE, ako aj Seat Mii sú pre koncern VW záložným plánom v prípade, že sa ziskovejšie modely (Zoe a VW ID.3) nebudú dobre predávať. Vo väčšom množstve ich budú vyrábať a predávať len v prípade, že nebudú stíhať splniť emisné normy EÚ.
Z dôvodu pandémie sú predaje spaľovacích vozidiel nízke a teda koncern nebude musieť predať ani veľa nízkoemisných vozidiel.