MojElektromobil

Automobilka Renault prekvapila na marcovom autosalóne v Ženeve svojím konceptom Zoe e-Sport. Jednalo sa o malý športovo ladený elektromobil s obrovským výkonom. Prezident divízie Renault Sport sa nedávno vyjadril, že sériová verzia tohto modelu by sa mohla objaviť na trhu do roku 2020. Jednalo by sa tak o prvý elektrický hot hatch.

Autosalónový koncept Renault Zoe e-Sport nebol žiadnou maketou. Presvedčiť sa o tom mohol redaktor z Fully Charged, ktorý ho prevetral na závodnom okruhu. Ten mal k dispozícii elektromobil s výkonom 453 konských síl (338 kW), krútiacim momentom 640 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Napriek 450 kg batérii je celková hmotnosť vozidla “len” 1 400 kg. A to vďaka karosérii vyrobenej z uhlíkových vlákien.

Náš tip
Na slovenskom trhu vítame európsky bestseller Renault Zoe

Potešiteľné je, že Renault skutočne uvažuje o jeho sériovej výrobe. Patrice Ratti, prezident divízie Renault Sport, povedal:

“Uvažujeme o výrobe Zoe R.S., ale je nutné urobiť rozsiahlu štúdiu, čo bude trvať nejaký čas. Technológia batérií sa zlepšila natoľko, že je teraz možné to, čo sme si pred niekoľkými rokmi nevedeli predstaviť. Štúdiu uskutočniteľnosti výroby sme teda začali.”

Nástupca Clia RS

Hot hatch postavený na základe metského elektromobilu Renault Zoe, by tak mohol byť pokračovateľom slávneho Clia R.S. Ako povedal Ratti, najväčšou výzvou jeho tímu bude zabezpečenie takej ovládateľnosti ako v prípade Clia R.S. V ceste im pritom stojí 450 kg batéria. Taktiež ale dodáva, že vlastnosti elektrického motora sa dokonale hodia pre vozidlá z divízie Renault Sport.

Sériového Renaultu Zoe R.S. by sme sa mali dočkať do roku 2020. Tesla Model S P100D by tak konečne dočkala vhodného konkurenta pre závody Electric GT.

Zdroje: autocar.co.uk, fullycharged


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

28. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+