MojElektromobil

Francúzska automobilka Renault sa zaviazala k dlhodobej stratégii pri výrobe svojich vozidiel používať čo najviac recyklovaných materiálov. V roku 2015 preto spustila projekt à filer („priasť“). Z nehoo vďaka spolupráci s pradiarňou Filatures du Parc a dodávateľom automobilových sedadiel Adient Fabrics vyšiel textilný materiál vyrobený výlučne z recyklovaných materiálov.

Využitím tradičného výrobného postupu mykanej priadze a inovatívnych techník je textilný výrobok zhotovený z bezpečnostných pásov, textilných zvyškov z automobilového priemyslu a polyesterových vlákien recyklovaných plastových fliaš (PET) a následne použitý v nových vozidlách.

Všetky tieto materiály sú znovu využité a oživené v interiéri nového Renault ZOE vo výbave Zen a Intens. Tkanina s celkovou plochou 8 m² sa totiž používa na výrobu poťahov sedadiel, poťahov prístrojovej dosky, konzol riadiacej páky a výplne dverí. Materiál podľa výrobcu spĺňa vysoké požiadavky na pohodlie, čistenie, odolnosť proti UV žiareniu a životnosť.

V súvislosti s týmto zaujímavým ekologickým krokom Renault uvádza aj to, že krátky výrobný cyklus 100 % recyklovanej mykanej priadze – bez chemickej a tepelnej úpravy – znižuje škodlivé emisie CO2 o viac ako 60 % v porovnaní s predchádzajúcou tkaninou využívanou v interiéri ZOE, ktorej výroba sa riadila štandardnými výrobnými postupmi.

Zameraný na recykláciu

Skupina Renault okrem recyklovaných vlákien využíva pri výrobe svojich vozidiel aj iné opakovane použiteľné materiály, najmä meď, plasty, železné a neželezné materiály.

Nový Renault ZOE obsahuje až 17,5 kg recyklovaného plastu. Má ísť o prvý prípad, kedy automobil značky Renault využíva vo svojom interiéri recyklované materiály v takej významnej miere a na viditeľných, ľahko dostupných miestach.

Renault Environment

Skupina Renault, prostredníctvom spoločnosti Renault Environment a jej dcérskej spoločnosti Gaia, vyvíja celý rad ďalších aktivít cirkulárnej ekonomiky.

Ide napríklad o riešenie otázky vyradených automobilov, ktorým uplynula doba životnosti (prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Indra v spolupráci so spoločnosťou Suez), zhodnocovanie kovov (Bonne Comenor, tiež spoločný podnik so spoločnosťou Suez), či opravu, obnovu alebo recykláciu elektrických batérií a ich repasovanie v závode Choisy-Le-Roi.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

18. novembra 2019
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+