MojElektromobil

V poslednej dobe Renault prekvapuje ofenzívou zaujímavých konceptov, a to nielen na poli osobných automobilov, ale aj dodávok, či dokonca autonómnych autobusov. Teraz predstavil víziu štýlovej retro dodávky pod názvom Renault Estafette Concept (video nižšie v článku).

Tá nadväzuje na pôvodný model z roku 1959, ktorý sa udržal vo výrobe až do roku 1980. Dodávka Renault Estafette je pre Francúzsko typická ako bageta či baretka. Častokrát sme ju vídali vo filmoch zo 60. a 70. rokov ako zmrzlinárske auto, či policajnú dodávku.

renault estafette 1959 museum
Zmrzlinársky Renault Estafette | Zdroj: Renault

Renault Estafette uvedený na trh v roku 1959 a pre Renault priniesol revolúciu najmä koncepciou “všetko vpredu”. Vozidlo má teda motor umiestnený vpredu a je vybavené pohonom prednej nápravy. Vďaka tomu dokázal ponúknuť na krátkej celkovej dĺžke (len 4 070 mm) maximum priestoru pre náklad a taktiež aj nízku nakladaciu hranu.

Elektrický Renault Estafette Concept 2024

Vznikol v rámci novej skupiny Flexis, ktorá je spoločným podnikom Renaultu a Volva (a ďalších), a bude prvým vozidlom, ktoré bude vyrobené na novej platforme „FlexEVan“. Podľa plánov sa má začať sériovo vyrábať už o dva roky.

Na dĺžku je podobné modelu Kangoo, hoci šírka a výška mu dodávajú dosť osobitý vzhľad. Napriek tomu sa však Renault Estafette Concept môže pochváliť podobnou nosnosťou ako oveľa väčší Trafic.

Nemali by ste prehliadnuť:

Samotný dizajn je určite pútavý: kruhové svetlomety sú odkazom na pôvodný model, ostro klesajúca línia kapoty a veľká mriežka chladiča umiestnená medzi štýlovými hmlovými svetlami. Aj zadné svetlá majú šípkové ukazovatele, zatiaľ čo zakrivené čelné sklo rozdeľujú len tenké stĺpiky aby sa zachoval dobrý výhľad pre vodiča.

Konkurencia ide podobným smerom

Na retro štýl stavil aj nemecký Volkswagen. Už pred dvomi rokmi dotiahol do sériovej výroby model Volkswagen ID. Buzz, ktorý taktiež odkazuje na pôvodný Transporter T1 z 50. rokov.

Volkswagen ID.Buzz GTX
Volkswagen ID.Buzz GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Okrem zaplechovanej dodávky sa však ponúka aj ako osobné MPV. Nedávno sa dočkal aj 7-miestnej konfigurácie s predĺženým rázvorom, či výkonnej verzie s pohonom 4×4 pod názvom Volkswagen ID.Buzz GTX.

eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave

Téme elektromobility v nákladnej doprave a preprave pasažierov sa budeme podrobne venovať počas odbornej konferencie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van.

Počas programu konferencie sa bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu elektromobility v nákladnej doprave a preprave osôb. Zistíte, ako je na tom elektrická nákladná doprava dnes a kam sa posunie už v najbližších rokoch. Všetky kľúčové informácie o konferencii nájdete priamo na oficiálnom webe.

Náš tip
Test Porsche Taycan: Kto si dnes kúpi na dlhé cesty spaľovák? | Cesta Bratislava-Košice a späť
17. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+