Volkswagen včera organizoval prezentáciu a tlačovú konferenciu ohľadom príchodu elektrického hatchbacku ID.3 . Zároveň sa na 29 európskych trhoch spustili rezervácie na tento model, vrátane Slovenska. Ako prvá príde na trh limitovaná edícia 30 000 kusov modelu s označením ID.3 1st.
„ID.3“ je finálny a oficiálny názov tohto hatchbacku. Nové informácie z prezentácie sme zhrnuli nižšie:
- Základná verzia s 330 km dojazdom (pod 30 000 €) bude k dispozícii od leta 2020
- Najvyššia verzia modelu „ID.3 1st. Max“ dostane Head-Up displej s virtuálnou realitou
- VW sa zaviazal k Parížskej dohode a mobilite s nulovými emisiami do roku 2050
- Volkswagen si myslí, že verzia s 58 kWh batériou bude najobľúbenejšia podľ spotrebiteľských prieskumov – má dojazd 420 km WLTP (“skutočný dojazd 300–420 km”)
- “Prvá edícia” bude s cenovkou pod 40 000 € uvedená na trh v prvom štvrťroku 2020 (30 000 kusov a dojazd 420 km)
Podľa Volkswagenu je tento model po VW Beetle a VW Golf tretím revolučným modelom v histórii značky. Najprv plánuje s elektrickou rodinou ID elektrifikovať Európu a následne ostatné regióny.
Omnoho viac informácií bude k dispozícii včas pred záväznou fázou objednávok, čo bude v čase autosalónu vo Frankfurte v septembri 2019. Dovtedy budú 1 000 € rezervačné poplatky plne refundovateľné.
Základná verzia limitovanej edície „ID.3 1st“ bude mať vo výbave ovládanie hlasovými príkazmi a navigáciu. Verzia „Plus“ bude mať dvojfarebný interiér aj exteriér a bude sa viac zameriavať na dizajn s bližšie nešpecifikovanými „IQ svetlometmi“.
Najzaujímavejšie z je verzia „ID.3 1st max“, s panoramatickou presklenou strechou a virtuálnou realitou.
Najpozitívnejšou správou bolo, že základný variant s 330 km dojazdom dorazí skôr, než sme očakávali. Predpokladá sa, že bude k dispozícii už od leta 2020. Bude tiež schopný nabiť „260 km“ (t.j. 80% svojej kapacity) za 30 minút na vhodnej nabíjačke s CCS štandardom.
Tieto elektromobily budú “odolné voči budúcnosti” so schopnosťou pre vzdušné softvérové aktualizácie a budú schopné 3. úrovne autonómnej jazdy. Hardvér je pripravený na 4.úroveň, na to však musí automobilka vyvinúť potrebný softvér.
Čo si myslíte o pripravovaných modeloch VW ID.3? Kúpili by ste si ho? Myslíte, že sa bude sa v Európe a v iných regiónoch dobre predávať? Podeľte sa o svoj názor v komentároch.