V oblasti automobilových inovácií Tesla nepopierateľne vryla svoje meno ako priekopník v elektrifikácii, autonómii a futuristickom dizajne. Jeden z jej výnimočných výtvorov, Cybertruck, spochybňuje konvenčné predstavy o pickupoch s jeho odlišným dizajnom a špičkovou technológiou. Tento odvážny krok vyvolal vysoký nárast záujmu spotrebiteľov, pričom za posledné dva roky sa denne uskutočnilo viac ako 1 000 rezervácií Cybertrucku.
Nedávne údaje zhromaždené spoločnosťou Finbold prinášajú ohromujúce odhalenie: od júla 2023 počet rezervácií elektromobilu vzrástol na číslo 1 943 876. To znamená pozoruhodný nárast o takmer 80 %, čo zodpovedá 859 676 rezerváciám, v porovnaní s 1 084 200 rezerváciami nahlásenými v máji 2021. To predstavuje denný priemer približne 1 102 rezervácií Cybertrucku za posledných 24 mesiacov.
Rovnako zaujímavé je, ako tieto rezervácie odzrkadľujú trendy doručovania spoločnosti Tesla pre jej existujúce modely, ktoré sú neustále na vzostupe. V roku 2022 Tesla dosiahla pozoruhodný míľnik, kedy prvýkrát prekonala hranicu jedného milióna dodávok s celkovým počtom 1 313 851 kusov. To prináša pôsobivý rast o 40 % v porovnaní s údajmi z roku 2021, kde dodali 936 172 kusov.
Takýto záujem možno nečakal ani samotný Musk
Je pozoruhodné, že nedávny počet rezervácií Cybertruck teraz prekonal ročné dodávky Tesla v ktoromkoľvek roku. Oveľa väčší nárast to predstavuje voči rokom 2019 a 2020, kedy Tesla dodala dokopy “len” 866 750 modelov.
“Neustály rozruch okolo Cybertrucku sa pripisuje predovšetkým jeho nevšednému charakteru. Elektrické vozidlá sa na trhu postupne presadili a Cybertruck predstavuje odvážny pokus Tesly infiltrovať sa do tradične konzervatívneho segmentu pickupov. Jeho prísľuby výnimočného dojazdu, pôsobivých ťažných schopností a zrýchlenie by mohlo konkurovať vysokovýkonným autám a prilákať široké spektrum spotrebiteľov.“
Vynára sa však relevantná otázka, či budú tieto rezervácie aj znamenať reálny predaj. Tesla teraz čelí obrovskej výzve vytvoriť elektrické vozidlá, ktoré skutočne rezonujú s tradičnou demografickou skupinou “truckerov”, ktorá historicky prejavovala obmedzené nadšenie pre elektrické vozidlá. Spoločnosti tak neostáva nič iné, ako presvedčiť túto skupinu o kvalitách elektrického Cybertrucku.