MojElektromobil

Generálny riaditeľ Volvo Hakan Samuelsson hovorí, ako vidí vývoj auto priemyslu po pandémii koronavírusu. Podľa neho to urýchli obrovské zmeny, ako nástup elektromobilov alebo ústup súkromného vlastníctva automobilu.

Samuelsson poukázal na viacero trendov:

  • Omnoho rýchlejší nástup e-vozidiel
  • Ústup súkromného vlastníctva a rozšírenie flexibilného leasingu a zdieľania áut
  • Nakupovanie áut online
  • Luxusné autá nebudú nutne veľké autá
  • Autonómne vozidlá sú stále ďaleká budúcnosť
Hakam Samuelsson Volvo
Hakam Samuelsson so svojim Volvo 1800 S z roku 1967 (Foto: Volvo)

“Elektrifikácia po pandémii príde rýchlejšie.”

Na digitálnej konferencii Financial Times Samuelsson zdôrazňuje hlavne rýchlejší príchod elektrických vozidiel po pandémii.

“Elektrifikácia príde rýchlejšie. Je naivné si myslieť, že po niekoľkých mesiacoch sa všetko vráti do normálu a naši zákazníci prídu do predajní a budú si žiadať dieselové autá. Budú viac žiadať elektrické autá.”

Auto priemysel bol ťažko zasiahnutý pandémiou, zatvárali sa fabriky po celom svete a aj na Slovensku, ktoré je od tohto priemyslu závislé. Samuelsson si myslí, že štáty by nemali opäť dotovať výrobu spaľovacích áut, bolo by to zbytočná strata peňazí. Mali by podľa neho použiť tieto peniaze na vývoj novej technológie, ako to plánovali pred krízou.

Mobilita za pevný mesačný poplatok

V minulosti si každý kupoval auto za hotovosť. Následne prišla možnosť kúpy na splátky a leasingu. Mladá generácia by si radšej za mobilitu zaplatila pevný mesačný poplatok.

“Ľudia sa chcú presúvať, no nemusia auto vlastniť. Myslím, že to bude hlavne záležitosťou veľkých miest”, hovorí Samuelsson.

Hakam Samuelsson Volvo
BaiDu pre Volvo vyrába systém autonómnej jazdy (Foto: Volvo)

Súkromné vlastníctvo nie je praktické

Automobilka Volvo je dnes vo vlastníctve čínskeho koncernu Geely. Samuelsson si myslí, že napriek nižšiemu využívaniu hromadnej dopravy si ľudia nezačnú viac kupovať autá. Potrebujeme nový koncept mobility v mestách, pravdepodobne to bude chodenie alebo bicyklovanie.

Počas pandémie COVID-19 sa oslabil trend globalizácie. V rozhovore hovorí, že musíme vyrábať autá tam, kde ich predávame. Prémiové autá nemusia byť veľké autá, môžu byť aj malé.

Online predaj, dílerská sieť sa zmenší

Podľa lídra švédskeho  Volvo si ľudia počas pandémie uvedomili, že online nákup je dobrá vec a začnú to čoraz viac praktizovať aj pri kúpe auta. To však neznamená zánik dílerov a predajní. Stále potrebujeme predajne a servisné centrá. Zákazníci však budú chcieť viac informácií pred nákupom, a to online.

Samuelsson hovorí, že autonómne vozidlá určite prídu, avšak bude to ešte niekoľko rokov. Budú mať ale obmedzenú funkcionalitu, nebudú fungovať vo všetkých regiónoch a ani v každom počasí a len do určitej rýchlosti.

19. mája 2020
Zdroj: CGTN

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+