MojElektromobil

Chorvátsky výrobca elektrických vozidiel Rimac Automobili prekvapil svojím konceptom ešte v roku 2011 na autosalóne Frankfurt Motor Show. Odvtedy postupne napreduje a majiteľ a vynálezca v jednej osobe, Mate Rimac, sa stáva čoraz významnejšou osobnosťou v oblasti elektromobility.

Do hľadáčika verejnosti i médií sa dostal najmä so svojím supervýkonným miliónovým elektromobilom Rimac Concept One, na ktorom mal v roku 2017 nehodu známy motoristický novinár Richard Hammond.

Odvtedy ale ubehlo veľa vody a sledovať sme mohli niekoľko zaujímavých počinov z Rimacovej kreatívnej a inovatívnej mysle. Príkladom je napríklad Rimac Concept Two s extrémnym zrýchlením či e-bike Greyp G6.

Práve Rimac Concept Two, alebo skrátene C_Two, si veľkú pozornosť vyslúžil aj na tohtoročnom veľtrhu v Ženeve. Do ostrej produkcie sa má dostať už budúci rok. Chorvátsky výrobca preto usilovne pracuje na dotiahnutí posledných detailov.

Rimac hľadá investorov, chce vlastnú továreň

Tým nekončí. Mate Rimac sa pripravuje na celkovú expanziu svojej spoločnosti. Ako informuje portál NewsLanded, úspešne sa mu už podarilo získať investície zo strany automobiliek Hyundai a Porsche a momentálne pre svoje projekty hľadá aj ďalších investorov. Tentokrát už mimo okruhu veľkých hráčov na automobilovom poli.

Najnovším plánovaným počinom je výstavba továrne na produkciu potrebných súčiastok vo vlastnej réžii. Rimac okrem toho viacerým popredným automobilkám dodáva hnacie jednotky a aj v tejto oblasti chce rozšíriť okruh klientov, preto pracuje na rozšírení svojej predajnej siete. Medzi potencionálnych zákazníkov má patriť napríklad Aston Martin či Renault.

Mate Rimac

Šepká sa, že samotný Mate Rimac dnes navštívil aj Bratislavu. Presné dôvody jeho návštevy zatiaľ nie sú známe. Nechajme sa teda prekvapiť – možno uvažuje vo svojich expanzných plánoch aj o Slovensku.

18. decembra 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+