Chorvátsky Rimac ovládne Bugatti, dôjde k elektrifikácii legendy?

Rimac Bugatti (Foto: Rimac)

Chorvátsky výrobca elektrických hyperšportov kupuje kontrolný podiel francúzskej značky Bugatti od Volkswagen Group. Firmy si navzájom vymenia zdroje, znalosti a skúsenosti znalosti vo vývoji automobilov.

Rimac ovládne 55%

Pôvodom francúzska firma Bugatti má už 112 rokov, no v roku 1998 ju odkúpil Volkswagen Group za 50 miliónov dolárov. Teraz ju od VW Group kupuje chorvátsky Rimac, pričom preberie 55%-ný podiel. Zvyšných 45% bude vlastniť Porsche. Informuje o tom portál Financial Times.

Na základe dohody vznikne nový podnik s názvom Bugatti Rimac. Výkonný riaditeľ bude zakladateľ a riaditeľ doterajšej značky Rimac Group – Mate Rimac. Rimac Group bude ponovom vlastniť podniky Bugatti Rimac a aj Rimac Technologies, ktorý vyvíja a vyrába batérie, elektromotory a ďalšie komponenty pre elektromobily.

Obe spoločnosti si ponechajú svoje aktuálne sídla, no eventuálne dôjde k spojeniu pracovnej sily v novom Rimac kampuse, ktorý má v roku 2023 vyrásť v Chorvátsku. Chorvátsky automobilový nováčik je na trhu elektromobilov aj dôležitým dodávateľom komponentov pre vozidlá Hyundai, Porsche, alebo zhodou okolností aj pre Bugatti.

Rimac len pred nedávnom predstavil nový šialený elektrický superšport Nevera so štyrmi elektromotormi a celkovým výkonom pohonnej sústavy 1 914 koní. Model akceleruje z nuly na 97 km/h za menej ako dve sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 412 km/h, čím berie korunu doterajšiemu kráľovi, ktorým je Bugatti Chiron.

Čiastočná elektrifikácia Bugatti

A čo tento obchod prinesie? Zarytí fanúšikovia spaľovacích motorov sú pravdepodobne nešťastní z domnienky, že dôjde ku elektrifikácii francúzskej legendy. Nemusia sa však až tak báť. Dôjde k elektrifikácii modelov Bugatti? Áno, nie však k úplnej. Do konca tejto dekády prinesie nová firma jeden úplne nový plne elektrický model Bugatti. Zároveň však bude do roku 2030 vyrábať aj hybridné vozidlá. V tlačovom vyhlásení Rimac píše:

“Bugatti a Rimac pokračujú ako samostatné značky, zostávajú im existujúce výrobné prevádzky a distribučné kanály. Bugatti Rimac reprezentuje firmu, ktorá bude formovať budúcnosť oboch značiek tým, že spojí zdroje a expertízu vo výskume a vývoji, vo výrobe, ako aj v iných oblastiach.”

 

Rimac Bugatti (Foto: Rimac)
Rimac Bugatti (Foto: Rimac)
Rimac Bugatti (Foto: Rimac)

 

Súvisiacie články

Pôvodný článok 17. septembra 2020

Volkswagen Group, jedna z najväčších automobiliek sveta, si podľa najnovších správ robí zálusk na väčší akciový podiel v chorvátskej automobilke Rimac. Tá sa na trhu s elektromobilmi objavila ako prekvapenie a postupom času sa vypracovala na pomerne silného hráča.

Skupina Volkswagen cez svoju dcérsku spoločnosť Porsche už teraz vlastní 15,5% podiel v Rimacu, no svoju pozíciu by zjavne chcela výrazne posilniť. Ako informuje portál CarScoops, záujem má byť skutočne seriózny. A to až do takej miery, že Volkswagen je pripravený za poriadny balík akcií vymeniť Bugatti.

Podľa dostupných zdrojov mala plánovanú dohodu odobriť exekutíva, no ešte ju musí oficiálne schváliť dozorná rada koncernu Volkswagen. S prihliadnutím na to, že Volkswagen sa pustil do značnej transformácie svojho biznisu možná dohoda zapadá do celkovej skladačky.

V kuloároch sa šepká, že výmenou za výrobcu luxusných vozidiel Bugatti so všetkým, čo k tomu patrí, získa Volkswagen celkovo 49%-ný podiel v Rimacu.

Technológie Rimacu má podľa zakladateľa spoločnosti, Mate Rimaca, momentálne používať už 15 popredných spoločností po celom svete. Táto informácia viac-menej potvrdzuje to, že investícia pre skupinu Volkswagen pôsobí lákavo.

Podrobnosti nateraz chýbajú. Hovorca za Bugatti, Tim Bravo, uviedol, že momentálne nebude zvesti o prípadnom predaji komentovať. Jedným dychom však dodal, že Bugatti v ostatných dvoch rokoch vykazuje zisk a napriek pandémii má momentálne vykročené smerom k prekonaniu minuloročných predajov.

Volkswagen masívne zoštíhľuje

Podľa zdrojov oboznámených so situáciou nejde o jedinú dohodu, na ktorú sa Volkswagen pozerá. Zvažované je vraj celkom rozsiahle zoštíhlenie. Predané by mohli byť aj automobilky SEAT a Lamborghini. V prípade SEATu má byť v hre aj zlúčenie pod krídla značky Cupra, ktorá by sa stala materskou spoločnosťou.

A tu plány ešte nekončia. Na pretras majú prísť aj Ital Design, Bentley a Ducati. Ak sú tieto informácie skutočne správne, tak Volkswagen čakajú poriadne zmeny.

Náš tip
VW: Plán „predbehnúť Teslu“ mení na „udržať sa čo najbližšie“
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.