Spoločnosť Rivian patrí medzi tie, ktoré sa rozhodli, že síce chcú vyrábať autá, no nie so spaľovacím motorom. Preto už hneď po vzniku určili smerovanie firmy a ich pôsobnosť sa vyselektovala len na elektromobily. V nich používajú pokročilé technológie, ktoré môžu niektorí konkurenti len závidieť. Ako ale informuje InsideEVs, jedna kľúčová vec im chýba.
Touto chybičkou krásy je absencia možnosti využívania Apple CarPlay. Možno sa pýtate, či môžete spustiť Android Auto. Rovnako je odpoveďou nie, no samotný softvér elektromobilov má už v sebe zabudovaný Android Automotive operačný systém. Ten ponúka takmer rovnaké možnosti, ako spomínané Android Auto. Fanúšikovia, ktorí ale využívajú zariadenia od firmy Apple, tak nemajú plne plnohodnotný zážitok, aký môžu dostať pri iných vozidlách.
Prečo sa rozhodli ignorovať Apple CarPlay?
Samotný Apple pracuje na tom, aby vybudoval špeciálne integrovaný systém, ktorý zmenší medzeru medzi softvérom auta a systémom smartfónu. Malo by ísť o plynulý a rýchly prechod, ktorý spríjemní používateľovi jazdu vo vozidle. Aj preto sa nedávno nechali v Apple počuť, že chcú CarPlay rozšíriť na všetky dostupné obrazovky v infotainment systéme auta.
Hlavný nedostatok je v tom, že ak by ste používali jeden zo systémov vo svojom elektromobile Rivian, strácate tak možnosť rýchlo reagovať na niektoré situácie. Ako príklad uviedol CEO spoločnosti, RJ Scaringe, že keď je zapnutý CarPlay a chcete otvoriť prednú kapotu auta, tak vzniká zdĺhavý proces, pričom bez využívania softvéru Apple to ide do pár sekúnd.
V autách spoločnosti sa totiž veľká väčšina veci, rovnako ako v Tesle, ovláda pomocou stredového displeja. Má to priniesť futuristický dojem z cestovania a zjednodušiť výrobu. Robí tak mnoho výrobcov, keďže ide o modernejšie prevedenie interiéru, no nie každému zákazníkovi sa niečo takéto pozdáva.
“Myslím si, že najväčšou sťažnosťou na nedostatok CarPlay sú vylepšenia, ktoré musíme urobiť v mapovaniach, ktoré sa blížia. Ale aj pri mapovaní chceme mať možnosť samostatne vybrať smerovanie, samostatne vybrať základné mapy, samostatne vybrať jednotlivé body záujmu na mape, prekryť to plánovaním nabíjania, ktoré je skutočne dôležité a je vysoko špecifické pre samotné vozidlo.
povedal RJ Scaringe