Amazon si okrem megainvestície do startupu Rivian zabezpečil aj vývoj a výrobu konkrétneho produktu pre svoje doručovacie účely. Ide o elektrickú dodávku a retailový gigant si ich objednal rovno 100-tisíc. Teraz poprvýkrát vidíme jeho interiér.
Finančnú injekciu vo výške 700 miliónov USD prijal Rivian od Amazonu v minulom roku. Následne spoločnosti rokovali o konkrétnej spolupráci a o niekoľko mesiacov neskôr sme zistili, že Rivian bude pre Amazon vyrábať 100-tisíc elektrických doručovacích vozidiel.
Výroba týchto 100 000 dodávok má pre Rivian hodnotu vyše 4 miliárd USD, čo je najväčší projekt svojho druhu a veľký prínos pre Rivian. Prvých 10-tisíc kusov má byť na cestách v roku 2022 a všetkých 100-tisíc dodávok do roku 2030.
Dizajn a parametre dodávky
Amazon zatiaľ nepredstavil technické detaily. Dodávka má výhradne logá Amazonu, nikde sa nenachádza značka Rivian.
“Vozidlo, ktoré sme vyvinuli s Amazonom, nie je len elektrické. Pri vývoji vozidla, ktoré je optimalizované na doručovanie balíkov, sme prioritizovali bezpečnosť a funkčnosť. Premýšľali sme, ako vodiči nastupujú a vystupujú z dodávky, aký je pracovný priestor a aký je pracovný proces pri doručovaní balíkov.” povedal CEO Rivianu RJ Scaringe.
Amazon však predstavil niekoľko funkcií vozidla. Sú medzi nimi:
- Senzory pre asistenčný systém jazdy
- Veľké panoramatické predné sklo
- Kamery pre 360° pohľad na vozidlo na dipleji v infotainmente
- Integrovaný hlasový asistent Alexa od Amazonu pre hands-free ovládanie navigácie
- Zosilnené dvere vodiča pre vyššiu bezpečnosť
- ”Tanečný parket” – priestor pre komfortný pohyb vnútri vozidla
- Silné zadné svetlá zapracované okolo celých zadných dverí
- Tri úrovne políc na ukladanie balíkov so zatvárateľnými dverami