Roborace doteraz testoval svoje robotické automobily len na súkromných testovacích dráhach a len nedávno demonštroval prototypy na verejnosti. Dizajn elektromobilov sme mohli vidieť síce ešte vo februári a teraz na prípravných pretekoch ePrix v Paríži. Rozdiel medzi nimi je, že zatiaľ čo začiatkom roka ukázala spoločnosť okresanú verziu s miestom pre pilota, teraz sme mali možnosť nahliadnuť na finálny kúsok. Ten už nemá miesto pre vodiča a celý je ovládaný automaticky.
Tzv. Robocar je vybavený štvoricou elektromotorov s výkonom 300 kW a batériou, ktorá poskytuje výkon až 540 kW. Autonómne vozidlo pritom neváži viac ako 1000 kg a malo by teda ponúknuť aj enormné zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Tento údaj však zatiaľ výrobca nešpecifikuje. Každopádne “maximálka”, ktorú môže tento automobil dosiahnuť je 320 km/h.
Samozrejme, pre potreby autonómneho riadenia v takejto rýchlosti, je Robocar vybavený aj piatimi LiDAR-mi, 2 bežnými radarmi, 18 ultrazvukovými senzormi, ako aj dvomi optickými meračmi rýchlosti a 6 kamerami. To všetko poháňané počítačom NVIDIA Drive PX2.
O víťazoch a porazených bude rozhodovať softvér
Nový pretekársky elektromobil bez posádky je samozrejme stále v testovacej fáze a aj na verejnosti zatiaľ fungoval len v “učiacom” režime. To znamená, že ani zďaleka nešiel plnou rýchlosťou a v podstate si len testoval dráhu, po ktorej neskôr pôjde. Bude zaujímavé sledovať, ako sa takéto preteky samojazdiacich automobilov budú vyvíjať a ako si tímy poradia s úpravou softvéru tak, aby boli čo najrýchlejšie a obstáli aj v konkurencii proti svojim rivalom.
Preteky samojazdiacich športových áut sa zúčastní 10 tímov, z ktorých každý bude disponovať dvojicou automobilov riadených superpočítačom spoločnosti NVIDIA. Každou jazdou sa bude systém zdokonaľovať a autá zlepšovať svoj čas. Každý tím bude mať pritom úplne identické autá, jediným rozdielom bude softvér, ktorý ich bude riadiť.
Zdroj: electrek