Elektrický sedan Roewe D6, ktorý vyrába čínska automobilka SAIC, sa nedávno zapísal do Guinessovej knihy rekordov. Ide o elektromobil s najnižšou spotrebou na trhu, avšak túto informáciu musíme najskôr uviesť na správnu mieru. Na tému upozornil portál Carnewschina.
2000 km po diaľnici s neuveriteľnou spotrebou
Ide o špeciálny test spotreby sa koná na diaľnici Čching-chaj-Tibet v Číne a prešlo po nej už viacero testovacích vozidiel. V tomto prípade bola však nameraná spotreba neuveriteľných 9,125 kWh / 100 km. Takáto spotreba je sama o sebe skvelá, no v meste a pri dobrých poveternostných podmienkach sa na podobné čísla dokážu dostať menšie mestské elektromobily.
Lenže tento test bol robený na diaľnici, no zdroj priemernú rýchlosť neuvádza. Tipovali by sme, že to pravdepodobne nebolo klasických 130 km/h. Vozidlo počas testu prešlo 1973 kilometrov a veľmi zaujímavá je aj informácia o priemernej nadmorskej výške, ktorá je až 4000 metrov. Táto diaľnica je totiž najvyššie položenou diaľnicou na celom svete.
5 dní, extrémna nadmorská výška a nepriaznivé počasie
Vonkajšia teplota počas testu tiež neboli úplne ideálna. Výzva trvala 5 dní, počas ktorých elektromobil prešiel aj cez priesmyk Tanggula s nadmorskou výškou 5231 metrov. Tibetská náhorná plošina je známa nielen vyššími nadmorskými výškami, ale aj nízkymi teplotami. Roewe D6 počas testu zažil teplotu 12 °C a nevyhol sa ani snehovej búrke.
Za zmienku tiež stojí, že v októbri 2024 sa sedan Roewe D2 DMH zapísal do Guinessovej knihy rekordov za najdlhšiu vzdialenosť prejdenú plug-in hybridom, keď na jedno natankovanie plus nabitie dokázal prejsť 2208 kilometrov. Priemerná spotreba paliva bola 2,49 l / 100 km.
Efektivita má prednosť pred veľkou batériou a vysokým výkonom
Vráťme sa ale k aktuálnemu rekrdu. Roewe D6 má koeficient odporu 0,27Dc a v ponuke je v dvoch základných variantoch. Vzhľadom na parametre je jasné, že tu nejde o výkon a ani o najväčšiu batériu, no vyzerá to tak, že automobilka sa zamerala skôr na efektivitu. A prinieslo to svoje ovocie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ceny jazdených elektromobilov klesli o 40 %. Ktoré sú tie najobľúbenejšie?
- Kanada inštaluje 400 kW nabíjačky pre elektromobily. Nabíjanie je zadarmo
- Huawei prináša nabíjanie s výkonom 1,44 MW. Nabije aj osobné elektromobily
Základný variant ponúka dojazd 450 km CLTC, čo zabezpečuje batéria s kapacitou 42,8 kWh. Poháňaná je predná náprava, pričom elektromotor ponúka výkon 95 kW (127 koní). Vyšší model má nielen vyšší výkon – 105 kW (141 koní), ale aj väčšiu batériu s kapacitou 53,9 kWh. Na jedno nabitie dokáže prejsť 520 kilometrov.
Elektromobil má rozmery 4792/1828/1496 mm s 2750 mm rázvorom. Vo vnútri sa nachádza 12,8″ displej infotainmentu a obdĺžníkový prístrojový panel. Stredová konzola obsahuje priestor pre dva smartfóny, ktoré sa dokážu nabíjať bezdrôtovo s výkonom až 50 W.