Najúspornejší na svete. Toto je elektromobil, ktorý jazdí so spotrebou pod 10 kWh/100 km

Zdroj: Roewe

Elektrický sedan Roewe D6, ktorý vyrába čínska automobilka SAIC, sa nedávno zapísal do Guinessovej knihy rekordov. Ide o elektromobil s najnižšou spotrebou na trhu, avšak túto informáciu musíme najskôr uviesť na správnu mieru. Na tému upozornil portál Carnewschina.

2000 km po diaľnici s neuveriteľnou spotrebou

Ide o špeciálny test spotreby sa koná na diaľnici Čching-chaj-Tibet v Číne a prešlo po nej už viacero testovacích vozidiel. V tomto prípade bola však nameraná spotreba neuveriteľných 9,125 kWh / 100 km. Takáto spotreba je sama o sebe skvelá, no v meste a pri dobrých poveternostných podmienkach sa na podobné čísla dokážu dostať menšie mestské elektromobily.

Zdroj: Roewe

Lenže tento test bol robený na diaľnici, no zdroj priemernú rýchlosť neuvádza. Tipovali by sme, že to pravdepodobne nebolo klasických 130 km/h. Vozidlo počas testu prešlo 1973 kilometrov a veľmi zaujímavá je aj informácia o priemernej nadmorskej výške, ktorá je až 4000 metrov. Táto diaľnica je totiž najvyššie položenou diaľnicou na celom svete.

5 dní, extrémna nadmorská výška a nepriaznivé počasie

Vonkajšia teplota počas testu tiež neboli úplne ideálna. Výzva trvala 5 dní, počas ktorých elektromobil prešiel aj cez priesmyk Tanggula s nadmorskou výškou 5231 metrov. Tibetská náhorná plošina je známa nielen vyššími nadmorskými výškami, ale aj nízkymi teplotami. Roewe D6 počas testu zažil teplotu 12 °C a nevyhol sa ani snehovej búrke.

Zdroj: Roewe

Za zmienku tiež stojí, že v októbri 2024 sa sedan Roewe D2 DMH zapísal do Guinessovej knihy rekordov za najdlhšiu vzdialenosť prejdenú plug-in hybridom, keď na jedno natankovanie plus nabitie dokázal prejsť 2208 kilometrov. Priemerná spotreba paliva bola 2,49 l / 100 km.

Efektivita má prednosť pred veľkou batériou a vysokým výkonom

Vráťme sa ale k aktuálnemu rekrdu. Roewe D6 má koeficient odporu 0,27Dc a v ponuke je v dvoch základných variantoch. Vzhľadom na parametre je jasné, že tu nejde o výkon a ani o najväčšiu batériu, no vyzerá to tak, že automobilka sa zamerala skôr na efektivitu. A prinieslo to svoje ovocie.

Súvisiacie články

Nemali by ste prehliadnuť:

Základný variant ponúka dojazd 450 km CLTC, čo zabezpečuje batéria s kapacitou 42,8 kWh. Poháňaná je predná náprava, pričom elektromotor ponúka výkon 95 kW (127 koní). Vyšší model má nielen vyšší výkon – 105 kW (141 koní), ale aj väčšiu batériu s kapacitou 53,9 kWh. Na jedno nabitie dokáže prejsť 520 kilometrov.

Zdroj: Roewe

Elektromobil má rozmery 4792/1828/1496 mm s 2750 mm rázvorom. Vo vnútri sa nachádza 12,8″ displej infotainmentu a obdĺžníkový prístrojový panel. Stredová konzola obsahuje priestor pre dva smartfóny, ktoré sa dokážu nabíjať bezdrôtovo s výkonom až 50 W.

Náš tip
Tesla konečne zistila, kde je Slovensko. Spoločnosť je už zapísaná v Obchodnom registri SR
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.