Nie je to tak dávno, čo sa americký automobilový gigant Ford pustil do ráznych úprav vo svojich vnútorných štruktúrach. V rámci zmien došlo k vytvoreniu dvoch nových divízií, čím efektívne nastalo oddeleniu výroby elektromobilov od vozidiel so spaľovacími motormi.
Rovnakým smerom sa chce vydať aj ďalšia známa značka – Renault. O tomto kroku sa hovorí už dlhší čas, no situáciu mala skomplikovať vojna na Ukrajine, a s tým spojené úpravy obchodných plánov a zámerov kvôli sankciám uvaleným na ruský trh.
Renault je majoritným vlastníkom v štruktúra najväčšieho ruského automobilového výrobcu Avtovaz, kvôli čomu sa po uvalení sankcií na Rusko dostal do nepríjemnej situácie. Podľa aktuálnych odhadov sa pozastavenie operácií na ruskom trhu prejaví na stratách v objeme 2 až 3 miliárd €.
Agentúra Reuters teraz informuje, že súčasný generálny riaditeľ Luca de Meo chce pokračovať v plnení plánu na vytvorenie samostatnej divízie zameranej na výrobu elektromobilov, a to aj napriek aktuálnej situácii. V konečnom dôsledku tak majú vzniknúť dve samostatné entity – jedna s názvom “Horse” zameraná na vozidlá so spaľovacími motormi, druhá s názvom “Ampere” zameraná na elektromobily.
Výrazný pokrok v tomto smere chce automobilka dosiahnuť v horizonte najbližších troch mesiacov. Čisto elektrická divízia má byť situovaná na domácej francúzskej pôde. Tá zameraná na spaľovacie motory bude podľa dostupných informácií sídliť v zahraničí, pričom bude otvorená externým spoluprácam na rôznych projektoch.
V pozadí plánu na vytvorenie samostatných divízií má stáť primárne snaha o posilnenie celkovej pozície Renaultu v segmente elektromobility, hlavne v kontexte priamych rivalov Tesla a Volkswagen.