V USA sa v niektorých štátoch darí elektromobilite viac, v iných menej. Úspešným príkladom rozvoja bez-emisnej dopravy sú Kalifornia a New York. Nedávne správy od vládnych agentúr potvrdzujú, že tieto štáty profitujú z progresívnych opatrení, ktoré podporujú prechod na ekologickejšiu dopravu. Podľa správy Agentúry pre čistotu ovzdušia (CARB) elektrické autá v roku 2022 pomohli znížiť emisie skleníkových plynov (oxidu uhličitého) v štáte o 9,3 milióna metrických ton, čo predstavuje pokles o 2,4 % oproti predošlému roku, informuje InsideEVs.
Takýto pokles je ekvivalentom odstránenia 2,2 milióna benzínových áut z ciest v Kalifornii za obdobie jedného roka. Od roku 2000 do roku 2022 sa celkové emisie v Kalifornii znížili o 20 %, pričom štát zaznamenal rast HDP o 78 %. To ukazuje, že ekonomický rast môže ísť ruka v ruke s ekologickými opatreniami.
Dlhodobé regulačné opatrenia Kalifornie, ako napríklad štandardy na zníženie emisií z dopravy prijaté v roku 2004, prinášajú ovocie. Tieto štandardy sú výsledkom ešte staršieho nariadenia o nulových emisiách z roku 1990, ktoré vyžadovalo, aby výrobcovia automobilov začali vyrábať ekologickejšie autá. Kalifornia tiež profituje z obnoviteľných zdrojov, ako je veterná a solárna energia, ktoré teraz tvoria 30 % štátnej produkcie elektrickej energie. Okrem toho sa znížili emisie metánu v priemyselnom a poľnohospodárskom sektore.
Z úspechu sa teší viacero miest
Na druhej strane USA ako celok ostáva v otázke rozširovanie elektromobilov rozdelené. Jedným z dôvodov je mýtus, že elektrické autá znečisťujú okolie rovnako ako benzínové, a to kvôli používaniu neobnoviteľných zdrojov energie a ťažbe materiálov do batérií. Hoci sú tieto problémy reálne, veda hovorí, že elektrické autá v porovnaní s benzínovými výrazne znižujú znečistenie ovzdušia.
Na úplne opačnom konci krajiny, v New York City, taktiež podnikajú podobné kroky na zníženie oxidu uhličitého. Elektrické taxíky a služby ako Uber a Lyft v roku 2024 uskutočnili 14 miliónov bez-emisných jázd, čo pomohlo znížiť emisie CO2 o 19 000 metrických ton. Pre porovnanie, toto množstvo emisií zodpovedá priemerným ročným emisiám takmer 3 800 domácností. Mesto New York oznámilo plány na úplnú elektrifikáciu prepravných služieb do roku 2030, čo zahŕňa aj zrušenie limitov na počet licencií pre elektrické vozidlá.
Napriek úspechom v prijímaní EV, mesto New York stále čelí výzvam s nedostatočne rozvinutou nabíjacou infraštruktúrou. Počet vodičov, ktorí prijali EV, rýchlo vzrástol, no nedostatok nabíjacích staníc viedol k dlhým čakacím dobám na nabíjanie, čo môže ohroziť ďalší pokrok v rozvoji bez-emisnej dopravy.