MojElektromobil

Projekt postupného zvyšovania recyklačného poplatku za vozidlá u predajcov pochopenie nenašiel. Ruská asociácia predajcov áut (ROAD) vypočítala, že do roku 2030 si bude môcť nové auto kúpiť len 5-7 percent Rusov, pričom si naň budú musieť šetriť prakticky celý život. K tomuto dátumu sa podľa predajcov ceny nových áut v porovnaní so súčasnými cenami zdvojnásobia, uvádza portál Autonews.ru.

Organizácia ROAD sa obrátila na Ministerstvo financií, kde žiadala objasnenie, komu a v akom objeme posiela finančné prostriedky na kompenzáciu recyklačného zberu, pretože poplatky sa neustále zvyšujú a plánované je aj ďalšie zvyšovanie. Združenie sa obáva ďalšieho poklesu kúpyschopnosti obyvateľstva, čo môže viesť k zatváraniu predajní. Predajcovia tiež požiadali úrady, aby objasnili postup, podmienky a výšku preberania kompenzácií za recyklačné poplatky pre automobilky, ktoré v Rusku plánujú začať s výrobou áut.

Ako to ovplyvní ceny?

Zvýšenie recyklačného poplatku sa v prvom rade premietne do vyšších cien vozidiel. Plány hovoria o tom, že poplatok by sa mal každoročne zvyšovať o 10 – 20 percent, pričom v prvom roku je to 70 – 85 percent. ROAD už upozornila na skutočnosť, že v posledných dvoch rokoch sa v Rusku ceny áut zdvojnásobili. Do roku 2030 by sa mohli kvôli novým recyklačným poplatkom opäť zdvojnásobiť. V konečnom dôsledku to zaplatia kupujúci.

Nemali by ste prehliadnuť:

Lada e-Niva | Zdroj: YouTube / За рулем
Elektromobil Lada e-Niva | Zdroj: YouTube / За рулем

V skutočnosti však nejde o bežnú recykláciu, ale o akúsi daň, ktorá s ňou nijako nesúvisí. Kam nakoniec peniaze putujú, nevie nikto.

Šéf koncernu AvtoVAZ, Maxim Sokolov, navrhol v máji minulého roka zvýšiť recyklačný poplatok pre svojich konkurentov. Daň z lacných automobilov zahranične výroby sa mala zvýšiť až o 70 percent, na 300 tisíc rubľov (približne 3 080 €)  z pôvodných 178 tisíc (približne 1 828 €). V apríli tohto roka bol však predložený nový návrh, poplatok by sa mal zvýšiť až na milión rubľov (10 272 €).

Jedným z dôvodov zvyšovania poplatku môže byť aj to, že krajina chce donútiť čínskych výrobcov, aby presmerovali svoje výrobné kapacity práve do Ruska.

Náš tip
S ktorými značkami elektromobilov sú majitelia najspokojnejší?
19. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+