MojElektromobil

V nedávno ohlásenej spolupráci medzi spoločnosťami Sakuu a Eleqtrion sa otvárajú nové perspektívy pre vývoj hliníkovo-iónových batérií, ktoré by mohli priniesť významné zmeny v oblasti udržateľných a efektívnych energetických systémov. Tieto batérie, ktoré majú potenciál využitia v systémoch na ukladanie energie či v elektromobilite, budú vyvíjané pomocou platformy Sakuu s názvom Kavian. Tento krok má za cieľ preskúmať a posilniť efektívnosť a ekologický potenciál hliníkovo-iónových batérií, pričom platforma Kavian poskytuje na tento účel unikátnu výrobnú technológiu. Na tému upozornil portál Electrive.

William Reynold, generálny riaditeľ spoločnosti Eleqtrion, zdôrazňuje význam tejto technológie:

„Využitím hliníkovo-iónových batérií robíme veľký krok smerom k vytváraniu udržateľnejších, bezpečnejších a prispôsobivejších energetických systémov, ktoré dokážu čeliť nárokom budúcnosti.“

Prevratná platforma Kavian a jej potenciál

Platforma Kavian je jedinečná 3D tlačová technológia, ktorú Sakuu vyvinulo na výrobu solid-state batérií. Umožňuje výrobu elektród suchým procesom, čo je inovatívne riešenie nielen pre batérie, ale aj pre iné odvetvia. Avšak spoločnosť momentálne vidí najväčšie možnosti práve vo výrobe batérií. Spolupráca s Eleqtrionom vytvára priestor na nasadenie tejto platformy v ešte pokročilejších projektoch, čím obe spoločnosti reagujú na rastúci dopyt po efektívnych a ekologických riešeniach v oblasti ukladania energie.

sakuu baterie
Zdroj: Sakuu

Robert Bagheri, zakladateľ a generálny riaditeľ Sakuu, vysvetľuje:

„Naša platforma Kavian je navrhnutá tak, aby umožnila inovačné výrobné riešenia pre veľkých výrobcov a najprogresívnejšie spoločnosti, ktoré pracujú s najnovšími technológiami. Partnerstvo s Eleqtrionom je dôkazom univerzálnosti tejto platformy. Spoločne preskúmame, ako môže byť Kavian použitý na masovú výrobu hliníkovo-iónových batérií, čím prinesieme čistejšie a efektívnejšie riešenie pre potreby ukladania energie na celosvetovej úrovni.“

Vzostup Sakuu a plány na masovú výrobu batérií

Sakuu v máji 2023 predstavilo svoju prvú lítium-kovovú batériu pripravenú pre trh, ktorú môžu výrobcovia licencovať. Spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2016, plánuje do roku 2030 dosiahnuť ročnú produkčnú kapacitu 200 GWh pre solid-state batérie. Významným krokom bolo aj partnerstvo so spoločnosťou Porsche Consulting, ktorá pre Sakuu plánuje továrne s dôrazom na udržateľnosť a maximálnu produkčnú efektivitu. Tieto továrne budú navrhnuté tak, aby mohli byť efektívne replikované na rôznych miestach po celom svete, čím Sakuu nastavuje ambiciózne globálne ciele.

Nemali by ste prehliadnuť:

Prvá továreň sa zameria na výrobu lítium-kovových batérií, zatiaľ čo platforma Kavian bude využívaná pri produkcii batérií v ďalších zariadeniach. Sakuu v súčasnosti prevádzkuje dve centrá v Silicon Valley – pilotnú výrobnú linku pre solid-state batérie a vývojové centrum, ktoré umožní spoločnosti rozšíriť výrobu pomocou 3D tlače. Od decembra 2022 Sakuu na pilotnej linke úspešne vyrába plne funkčné a vysokovýkonné batérie prispôsobených tvarov a veľkostí.

Čo je solid-state batéria

Solid-state batériu by sme jednoducho mohli nazvať polovodičovou batériou. Ide o bežné lítiové batérie, ktoré sú však vylepšené. Hlavným rozdielom je, že zatiaľ čo lítium-iónová batéria v smartfóne či iných zariadeniach využíva roztok tekutého elektrolytu, solid-state batéria používa pevný elektrolyt, nie kvapalný. Z tohto dôvodu sa tiež nazýva pevnou.

V porovnaní s bežnými batériami v elektromobiloch majú vyššiu energetickú hustotu, čo znamená, že dokážu uchovať viac energie pri rovnakom objeme. To v konečnom dôsledku znamená možnosť vložiť do elektromobilu batériu s väčšou kapacitou pri zachovaní rovnakých rozmerov, čo sa pozitívne prejaví na dojazde.

Náš tip
Očakávaný nový elektrický Jaguar na prvých záberoch. Podarí sa mu konkurovať Bentley?
15. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+