MojElektromobil

Štvrtý ročník najväčšej výstavy elektromobilov na Slovensku, Salón Elektromobilov 2023 má namierené do Trenčína. Nákupné centrum OC Laugaricio sa už v termíne od piatka 16. júna do nedele 18. júna 2023 premení na centrum elektromobility.

Salón Elektromobilov bude naplno prebiehať počas všetkých troch dní – od piatku až do nedele. Hlavný program s prednáškami a diskusiami je naplánovaný na sobotu od 14:00 do 17:00. Na nedeľu ako doplnenie výstavy a testovacích jázd prebehne koncert pre najmenších v podaní Mira Jila.

Veľkou zmenou oproti predošlým ročníkom Salónu Elektromobilov je zrušenie registrácie návštevníkov –  teraz už nepotrebujete žiadnu vstupenku a súťaže o pekné ceny prebiehajú ako súčasť hlavného programu. Nemusíte sa trápiť so žiadnymi formalitami, stačí rovno prísť na akciu. Tešiť sa môžete aj na nový Hyundai IONIQ 6 a Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid.

Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 nie je len ďalším prírastkom v ponuke batériových elektromobilov značky Hyundai. Ide o ambiciózny model. Stelesnenie vízie, ktorá posúva hranice a nanovo definuje to, čo sme doteraz mohli poznať pod elektrickou mobilitou. Hyundai uvádza IONIQ 6 na trh so sloganom “Prebuďte svoj svet”, čím odkazuje na inšpiratívnu silu vozidla, ktoré svojím aerodynamickým tvarom vzdáva hold ikonám minulosti a zároveň jasne hľadí do budúcnosti. 

Zástup pokročilých technológií, atraktívny dojazd, personalizovaný priestor a funkcie s dôrazom na vodiča a posádku. Zmyselnosť a športový duch, no aj úcta k životnému prostrediu. To všetko a omnoho viac je ukryté v elegantnom tele plne elektrického streamlineru, ktorý bol navrhnutý s využitím princípu zvnútra von

Foto: Hyundai

To znamená, že interiér sa formoval a vyvíjal od samého začiatku bok po boku s karosériou. Cieľom bolo vytvorenie miesta plného flexibility, relaxu a pohodovej jazdy. Miesta, ktoré si môže každý člen posádky prispôsobiť presne pre svoje potreby.  Hyundai IONIQ 6 na všetko išiel inak a výsledok stojí za to. Spája netradičné a ponúka nečakané.

Foto: Hyundai

Veď ide o najmodernejší skvost sveta elektromobilov. Model, ktorý stojí na novej platforme E-GMP, má duálny elektromotor s výkonom 239 kW a vďaka maximálnej optimalizácii a aerodynamike má spotrebu menej ako 14 kWh na 100 kilometrov. Dojazd 610 kilometrov, 800 V nabíjacia infraštruktúra pre nabitie z 10 na 80 % kapacity za 18 minút, funkcia Vehicle-to-Load (V2L),  OTA aktualizácie a všetky vymoženosti automobilového sveta, ktoré len prídu na um. 

A napriek tomu všetkému vzdáva hold ikonickým aerodynamickým vozidlám z 20. a 30. rokov dvadsiateho storočia! O tom je nový Hyundai IONIQ 6. O tisíckach drobných prvkov, ktoré vytvárajú jedinečnú symfóniu a celý segment batériových elektromobilov posúvajú do úplne nových sfér. Nekričí. Šepká.

Foto: Hyundai

Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid

Hyundai Tucson PHEV je plug-in hybridné SUV, ktoré kombinuje efektívny elektrický výkon s všestrannosťou benzínového motora. Je vybavený 13,8 kWh lítium-iónovou polymérovou batériou, ktorá poskytuje elektrický dojazd približne 51 km.

Tucson PHEV je vybavený 1,6-litrovým štvorvalcovým motorom GDI, ktorý spolupracuje s elektromotorom a poskytuje kombinovaný systémový výkon približne 261 koní. SUV ponúka pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku pre plynulú jazdu. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,2 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 191 km/h.

Čo sa týka nabíjania, Tucson PHEV je možné dobíjať pomocou bežnej domácej zásuvky alebo nabíjačky úrovne 2. Podporuje tiež regeneratívne brzdenie, čím pomáha maximalizovať energetickú účinnosť. Vnútri kabíny ponúka Tucson PHEV priestranný a pohodlný interiér s modernými funkciami, ako je informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou, integrácia smartfónu a pokročilé bezpečnostné technológie, ako napríklad predchádzanie kolíziám a sledovanie mŕtveho uhla.

Hyundai Tucson PHEV
Hyundai Tucson PHEV | Zdroj: Hyundai

14. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+