MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2023 už klope na dvere. Štvrtý ročník najväčšej výstavy elektromobilov na Slovensku mieri do Košíc. Nákupné centrum OC Optima sa už v termíne od piatka 8. septembra do nedele 10. septembra 2023 premení na centrum elektromobility.

Salón Elektromobilov bude v Košiciach naplno prebiehať počas všetkých troch dní – od piatku až do nedele. Hlavný program s prednáškami a diskusiami je naplánovaný na sobotu od 14:00 do 17:00.

Na nedeľu je pripravené spestrenie vo forme koncertu Mira Jila, ktorý začína o 16:00. Interaktívny koncert „Pesničkohry“ spája pesničky s hrami a prináša tak jedinečný zábavný zážitok pre najmenších. Testovacie jazdy a výstava najnovších elektromobilov a plug-in hybridov prebiehajú každý deň v čase od 10:00 do 18:00.

Na Salón Elektromobilov 2023 do Košíc má namierené aj autorizovaný predajca a servis vozidiel 3H AUTO, ktorý prinesie poriadne pestrú ponuku. Statickú výstavu obohatí modelmi Citroën C5 X Plug-in Hybrid, Citroën ë-C4 X, Hyundai IONIQ 5, Hyundai IONIQ 6, Mazda MX-30 a Mazda CX-60. Všetky si budete môcť obzrieť priamo v priestoroch obchodného centra OC Optima už tento víkend!

Spoločnosť 3H AUTO s.r.o. má dlhoročnú históriu v autorizovanom predaji a servise áut značky Hyundai. Spoľahnúť sa môžete na odborný a individuálny prístup k zákazníkom. Jednotlivým klientom sú poskytované profesionálne služby značkového predajcu s ohľadom na individuálne predstavy a potreby každého zákazníka.

Hyundai IONIQ 6

IONIQ 6 je horúcou novinkou s úplne novým dizajnom a skvelou spotrebou. Automobilka sa v tomto roku vrátila k maximálnej efektivite, ktorej výsledkom je práve toto vozidlo. Jeho dizajn je do maximálnej miery upravený tak, aby bol v prvom rade efektívny a priestranný.

Hyundai IONIQ 6
V závislosti od verzie môže mať tento elektromobil až 325 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 5,1 sekundy. Akumulátor vo vnútri má kapacitu 77 kWh, z čoho je 74 kWh využiteľných. Vzhľadom na výbornú efektivitu ponúka dojazd až 614 kilometrov.
Hyundai IONIQ 6

Zaujímavé je aj nabíjanie. Keďže vozidlo je postavené na 800 V batériovom systéme, môže dosahovať výkony vysoko nad 200 kW. V tomto prípade je maximom 233 kW, vďaka čomu sa batéria nabije na 351 kilometrov dojazdu len za 15 minút.

Hyundai IONIQ 5

Elektromobill, ktorý nie je úplne nový, no stále má čím zaujať a jeho dizajn neustále láka náhodných okoloidúcich. Ide o veľké SUV so štedrým priestorom v interiéri, vďaka obrovskému trojmetrovému rázvoru.

Hyundai IONIQ 5

V závislosti od verzie môže mať výkon až 325 koní, teda rovnaký, ako jeho mladší súrodenec. Ponúka akumulátor s využiteľnou kapacitou 74 kWh a zrýchlenie z 0 na stovku len za 5,1 sekundy. Veľkou výhodou je extra rýchle nabíjanie s maximálnym výkonom až 233 kW, vďaka čomu budú aj dlhšie cesty bezproblémové.

Citroën ë-C4 X

Na Salóne Elektromobilov 2023 sa naplno predstaví nový elektrický kúsok Citroën ë-C4 X. Ten na trh prichádza ako vyspejší brat známeho modelu Citroën ë-C4. Túto skutočnosť prezrádza aj takmer rovnaké meno, ktoré sa líši len jediným písmenom. To ale neznamená, že by nový model šetril na vylepšeniach. Berie to dobré a posúva to o stupienok vyššie. Veď ide o vydarený facelift s novou a agresívnejšou prednou maskou.

Francúzska značka v prípade modelu Citroën ë-C4 X ako najväčšie prínosy prináša priestrannejší interiér, ktorý cestujúcim na zadných sedadlách ponúka až 20 cm priestor medzi sedadlom a predným operadlom, objemnejší kufor a modernejšie dizajnové spracovanie. Novinka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu, ktorý dosahuje hodnotu Cd 0.29, čo naznačuje veľmi dobrú efektivitu, a teda nízku spotrebu a dobrý dojazd.

Zdroj: Citroen

Stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako klasický model Citroën ë-C4, no zvolenie kombinácie kategórii fastback a SUV sa pretavuje do dĺžky 4,6 metra. Narástol aj objem batožinového priestoru, a to o neskromných 130 litrov na novú hodnotu 510 litrov. Citroën ë-C4 je vysoký 1 525 mm, rázvor kolies má 2 670 mm, polomer otáčania 10,9 metra a pohotovostná hmotnosť sa zastavila na hodnote 1 225 kg.

Nový model ë-C4 X využíva rozhranie informačno-zábavného systému novej generácie automobilky Citroën, ktoré sa prvýkrát predstavilo na nedávno predstavenom plug-in hybride Citroën C5 X. Kombinuje 10-palcovú HD obrazovku a možnosť prispôsobenia pomocou systému widgetov.

Nové rozhranie obsahuje prirodzené rozpoznávanie hlasu, digitálneho asistenta, ktorého môžu pasažieri aktivovať príkazom „Hello, Citroën“ a rozumie tomu, čo hovoria, odpovedá na ich otázky a vykonáva ich hlasové príkazy. Tento systém je schopný porozumieť 20 jazykom, poskytuje vizuálnu spätnú väzbu a reaguje na mnohé príkazy pre systémy vo vozidle, ako sú klimatizácia, audio, médiá, telefón a online hlasové služby.

Zdroj: Citroen

Plne elektrický Citroën ë-C4 X poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 9,7 sekundy (v režime Šport) a maximálna rýchlosť sa zastavila na 150 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, čo sa podpisuje na celkovom dojazde 360 kilometrov, podľa metodiky WLTP.

Pre potreby domáceho nabíjania je vo výbave voliteľná palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, zatiaľ čo na rýchlonabíjacích staniciach je možné využívať maximálny nabíjací výkon 100 kW. Nabitie batérie z 10 na 80% kapacity je vďaka tomu otázkou približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní s využitím spomínanej 11 kW nabíjačky to má byť približne 5 hodín.

Citroën ë-C4 X sa chváli aj zástupom pokročilých asistenčných systémov. Na zlepšenie bezpečnosti jazdy a zníženie stresu vodiča alebo spolujazdca je v ponuke až 20 asistenčných systémov. Napríklad aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, čiastočne autonómny asistent riadenia úrovne 2, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie a bezpečnosť po zrážke či automatická núdzová brzda.

Mazda CX-60

Prvé vozidlo japonského výrobcu, ktoré na náš trh prichádza v plug-in hybridnej verzii. Navonok pôsobí veľmi moderným a masívnym dojmom, zatiaľ čo vo vnútri je to luxusné a dizajnové vozidlo. Keďže ide o plug-in hybridné vozidlo a nie klasický elektromobil, batéria nie je najväčšia. No medzi plug-inmi patrí medzi tie väčšie. Papier hovorí o 63 kilometroch dojazdu na čisto elektrický pohon.

Mazda CX-60 PHEV predstavuje veľmi pohodlné jazdenie, či už v meste alebo aj na diaľnici. Kombinovaný výkon 241 kW je úplne dostačujúci a k rýchlemu odpichu už tradične pomáha elektromotor, ktorý dostatočne dopĺňa aj spaľovací motor.

Celkovo si môžeme vozidlo zakúpiť v štyroch typoch výbavy. Najmenej zaplatíte za verziu Prime-line, nasleduje Exclusive-line, Homura a najdrahšia je Takumi. Pri tejto verzii dostanete paket Panoramatické strešné okno, paket Pohodlie + sound, a tiež packet Safety. S modelom Mazda CX-60 sa budete môcť zoznámiť už tento víkend v Košiciach.

5. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+