MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2024, piaty ročník najväčšej špecializovanej výstavy elektromobilov a plug-in hybridov na Slovensku, návštevníkov privíta už onedlho. Svoje brány pre širokú verejnosť tradične otvorí aj v metropole východu, kde súčasne ukončí svoju tohtoročnú púť.

Salón Elektromobilov 2024 bude v termíne od 6. do 8. septembra hostiť košické obchodné centrum OC Optima. Pripravený je bohatý program aj veľká výstava najnovších elektromobilov a plug-in hybridov.

Na Salón Elektromobilov 2024 do Košíc mieri aj France-Tech, autorizovaný predajca vozidiel značky Peugeot. Práve s tými dorazí priamo do centra diania. Ktoré modely budú počas akcie vystavené?

Testovacie jazdy na modeloch Peugeot

Testovacie jazdy na modeloch značky Peugeot si France-Tech zabezpečuje vo vlastnej réžii mimo diania Salónu Elektromobilov 2024 Košice. Výber modelov a prehľad termínov nájdete priamo na stránke dealera – https://www.francetech.sk/skusobna-jazda/.

Peugeot e-3008

Nový Peugeot 3008 sa na Slovensku do predaja dostal začiatkom mája 2024. Novinka stojí na úplne novej platforme, na ktorej budú postavené ďalšie elektromobily koncernu Stellantis. Zároveň bude dostupný s mimoriadne širokou ponukou pohonných jednotiek. Pre tých, ktorí stále váhajú s plne elektrickým pohonom, sú k dispozícii aj dve hybridné verzie – plug-in hybrid a mild-hybrid.

Model Peugeot e-3008 bude súčasťou Salónu Elektromobilov 2024 v Košiciach, kde sa s ním budete môcť zoznámiť na vlastnej koži. Od svojho predchodcu sa odlišuje najmä dizajnom zadnej časti, ktorý má po novom línie fastbacku. Stále však ide o SUV, a menšieho súrodenca pre predĺženú a praktickejšiu dvojičku Peugeot e-5008.

Základom nového e-3008 je platforma STLA Medium koncernu Stellantis, navrhnutá špecificky pre budúce elektrické vozidlá. Táto platforma v kombinácii s krátkym rázvorom 2,73 m a solídnou kapacitou batérie 98 kWh umožňuje e-3008 poskytnúť najlepší dojazd vo svojej triede.

Nová platforma má byť vyvinutá primárne pre batériové elektromobily, avšak využívať sa dá aj v prípade hybridov, plug-in hybridov a dokonca aj klasických spaľovacích motorov. Jej univerzálnosť je zdôrazňovaná aj tým, že konštruktéri majú voľnú ruku v tom, či siahnu po jednom alebo dvoch motoroch, po pohone prednej, zadnej alebo obidvoch náprav.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria 400 V s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou. K dispozícii budú dva varianty batérie, menšia 73 kWh postačí na dojazd 527 kilometrov podľa WLTP. Tá je v ponuke s pohonom prednej nápravy a výkonom 157 kW.

Ďalšou možnosťou je dvojmotorová verzia s pohonom oboch náprav a výkonom 240 kW (320 koní) a väčší akumulátor s kapacitou 98 kWh, vďaka ktorému dosiahne Peugeot e-3008 dojazd až cca. 700 kilometrov podľa WLTP.

Maximálny výkon DC nabíjania je 160 kW, to umožňuje dobiť dodatočných 100 km dojazdu len za 10 minút a nabíjanie z 20 % na 80 % SoC zaberie 30 minút. V prípade AC nabíjania hovoríme o palubnej nabíjačke s výkonom 11 kilowattov, trojfázová 22 kW nabíjačka bude taktiež od roku 2025 k dispozícii na želanie.

Model E-3008 | Zdroj: Peugeot
Peugeot E-3008 | Zdroj: Peugeot

Peugeot e-2008

Od prvého predstavenia plne elektrického modelu Peugeot e-2008 bolo vyrobených viac ako 75 000 kusov, no ako to už býva, prichádza čas na zmenu. A tou zmenou je nová verzia Peugeot e-2008, ktorá buduje na silných stránkach pôvodného modelu a posúva ich o stupienok vyššie.

Okrem vylepšení “pod kapotou” sa modernizovaný Peugeot e-2008 dočkal aj drobných vizuálnych úprav. Značka spomína napríklad nový vzhľad svetiel, zvislé LED pásy denného svietenia na krajoch prednej masky, nové zadné svetlomety či celkovú úpravu prednej strany, kde už sídli najnovšia verzia znaku Peugeot. K vizuálnym zmenám medzigeneračného posunu sa pridávajú nové laky, nový dizajn hliníkových kolies či nové čalúnenie.

Úpravy techniky pritom prebiehajú v podobnom duchu ako tomu nedávno bolo v prípade modelu Peugeot e-208. To znamená, že výkon elektromotora narástol o 15 % z pôvodných 100 kW na nových 115 kW a kapacita batérie bola navýšená z 50 kWh na 54 kWh. Vďaka vyššiemu výkonu sa nový Peugeot e-2008 z nuly na stovku rozbehne za 9,1 sekundy. Maximálna rýchlosť plne elektrickej verzie sa zastavuje na 150 km/h.

Napriek tomu, že kapacita batérie bola navýšená len mierne, celkový dojazd na jedno nabitie poskočil statočne. Nový Peugeot e-2008 zjavne prešiel celkovou optimalizáciou, pretože po novom má dojazd až 406 kilometrov, čo je o 61 kilometrov viac než v prípade doterajšej verzie. Kombinovaná spotreba sa má pohybovať na úrovni 15,2 až 15,3 kWh na 100 km.

Pre potreby nabíjania je v základe dostupná palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW. V príplatkovej výbave je potom možné zvoliť trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW.

Na verejných DC nabíjacích staniciach bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW,  kedy nabíjanie z 20 na 80 % kapacity potrvá približne 30 minút. Pri využití AC nabíjania s výkonom 3,2 kW to má trvať 11 hodín a 10 minút a pri využívaní wallboxu s výkonom 7,4 kW pôjde o 4 hodiny a 40 minút.

Peugoet E-2008
Peugoet E-2008

Peugeot e-208

Nový 100 % elektrický Peugeot e-208 si požičiava elektrickú technológiu z modelu e-308. Tešiť sa môžeme na vylepšený celkový dojazd aj vyšší výkon motora.

Motor, ktorý sa nachádza aj v modeli Peugeot e-308, poháňa aj novinku e-208. Maximálny výkon porastie o 15 %, teda zo 100 kW a 136 koní na 115 kW a 156 koní. Podľa informácií z oficiálnej tlačovej správy sa má pritom priemerná spotreba elektrickej energie pohybovať na úrovni veľmi slušných 12 kWh na 100 km.

Krútiaci moment 260 Nm je dostupný už od rýchlosti 0 km/h pre okamžité reakcie. Tešiť sa tak môžete na tichá jazdu bez vibrácií, radenia, zápachu a emisií CO2. Koncový zákazník sa tak dočká o 10,5 % lepšieho celkového dojazdu, čo predstavuje približne 38 km navyše. Celkový dojazd má tak činiť 400 km.

Odhadované doby nabíjania z 20 % na 80 % predstavujú v prípade 100 kW rýchlo nabíjačky menej ako 25 minút, zo 7,4 kW Wallboxu sú to 4 hodiny 40 minút a zo zosilnenej 3,2 kW zásuvky trvá nabíjanie 11 hodín 10 minút. Na záver spomenieme dostupnosť trojice jazdných režimov, a to ECO, NORMAL a SPORT. Tlačidlo na zmenu módov sa nachádza na stredovej konzole.

PEUGEOT e-208
PEUGEOT e-208 | Zdroj: media.stellantis.com

Peugeot 408 PHEV

Nový model Peugeot 408, dynamický a inovatívny fastback, bol neočakávaný. Nikto nevedel, že takýto model príde. Je iný a prvý svojho druhu v histórii značky, ako aj na automobilovom trhu ako takom. Tento model je typickým nositeľom hlavných hodnôt značky ALLURE, EMOTION, EXCELLENCE.

Špičkový Peugeot 408 bude na návštevníkov Salónu Elektromobilov 2024 čakať v plug-in hybridnej verzii. Tá je dostupná v dvoch prevedeniach s modelovými označeniami 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 a 1.6 Hybrid 225k e-EAT8. Veľmi veľa toho prirodzene majú spoločného a líšia sa prakticky len celkovým výkonom, kde si vyberáme medzi 133 kW (180 koní) a 165 kW (225 koní).

Krútiaci moment je pritom identických 360 Nm a zhodný je aj elektromotor s výkonom 81 kW. Rozdielom je benzínový motor. Výkonnejšia verzia s maximálnou rýchlosťou 233 km/h sa z 0 na 100 km za hodinu rozbehne za 7,8 sekundy, zatiaľ čo model 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 to dáva zvláda za 8,1 sekundy a maximálka sa pri ňom zastavuje na 225 km/h.

Kapacita batérie obidvoch plug-in hybridov Peugeot 408 má zhodných 12,4 kWh a maximálny elektrický dojazd sa pohybuje v rozsahu 61 až 63 km. Elektrickú spotrebuje výrobca udáva na 17,8 až 18 kWh za 100 kilometrov.

Peugeot 408 je v základe vybavený jednofázovou palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW. Orientačný čas nabíjania pri jej využívaní je 3 hodiny a 25 minút. V prípade, že siahnete po príplatkovej palubnej nabíjačke (500 €) s výkonom 7,4 kW sa čas nabíjania zníži na 1 hodinu a 40 minút.

Plug-in hybridná verzia má batožinový priestor s objemom 471 litrov, ktorý má po sklopení zadných sedadiel narásť až na 1611 litrov. Objem benzínovej nádrže má 40 litrov.

Peugeot 408 | Foto: Peugeot
19. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+