MojElektromobil

CEO Tesly Elon Musk a CEO Volkswagen Group Herbert Diess spoločne odpovedali na otázky o budúcnosti elektromobilov na odovzdávaní cien Zlatý volant 2019 v Berlíne. Cenu tu vyhral americký Model 3 a Musk na podujatí potvrdil aj miesto európskej Gigafactory.

Obaja páni si na pódiu vymieňali skúsenosti, ale aj vtipy a komplimenty. Zdá sa, že Musk má pred šéfa VW rešpekt a obaja sa snažia rozšíriť udržateľnú dopravu medzi masy.

Elon Musk a Herbert Diess
Elon Musk a Herbert Diess

Výhra Modelu 3 v nemeckej konkurencii

Musk si v Berlíne prevzal cenu Zlatý volant 2019 za Model 3. Medzi nemeckou konkurenciou vyššej strednej triedy (Audi A4, BMW 3) získal toto ocenenie práve americký sedan.

Po prijatí ceny za Model 3 sa k Muskovi pripojil Herbert Diess z Volkswagen Group, kde sa ich spýtali, či sa navzájom inšpirovali:

„V prvom rade som vám chcel zablahoželať za veľký úspech, poznám konkurenciu tu v Nemecku, je to veľký úspech. Poznáme sa, ale často sa nestretávame. Povedal by som, že zdieľame víziu, ktorá spočíva v tom, že môžeme dosiahnuť určité ciele v znižovaní emisií CO2 vďaka elektrickým automobilom”, povedal Diess Muskovi.

Výroba VW ID.3

Ešte nedávno pod paľbou kritiky

Šéf koncernu Volkswagen bol ešte nedávno ostro kritizovaný za emisný škandál Dieselgate. Aj keď Diess vstúpil do VW krátko po vypuknutí škandálu, bol podrobený intenzívnej kontrole nemeckých úradov pre manipuláciu so zásobami automobilov.

Od začiatku škandálu Dieselgate zaplatil Volkswagen pokuty vo výške približne 33 miliárd dolárov. Spoločnosť sa snaží napraviť si renomé masovou výrobou nízkoemisných vozidiel, počnúc hatchbackom ID.3. Automobilka ho len pred pár dňami začala vyrábať v závode v Zwickau.

Elon Musk oznámenie Gigafactory 4 v Berlíne
Elon Musk po prvýkrát oznamuje, že Gigafactory 4 bude vybudovaná pri Berlíne

Musk si snahy šéfa VW všíma a na Twitteri v minulosti napísal, že Diess pre elektromobilitu robí viac ako ktorýkoľvek iný výrobca.

Muska sa opýtali, prečo je Nemecko tak pozadu v elektrifikácii automobilov:

„V prvom rade si nemyslím, že Nemecko je až tak pozadu. Ak prinesiete novú technológiu, trh pre ňu nie je overený. Takže sa sami seba pýtate, či je múdre staviť na túto technológiu. Keď sme založili Teslu, všetci si mysleli, že sme blázni. Úprimne, aj ja som si to myslel. Napriek tomu som považoval za dôležité, aby sme sa dostali k udržateľnej energii”, dodal Musk.

Diess a Musk sa navzájom motivujú v cieľoch priniesť ekologickú a udržateľnú dopravu. „Ďakujem za jeho priekopníctvo, za to, že nás ťahá a tlačí. Myslím si, že Elon je skutočný inovátor a vizionár,” povedal Diess o riaditeľovi Tesly.

Udržateľná doprava len vďaka spolupráci

Elon Musk vždy hovoril, že konkurenti Tesly nie sú tiež výrobcovia elektromobilov, ale výrobcovia, ktorí sa snažia udržať spaľovacie vozidlá ako primárny spôsob mobility.

Musk a Diess pri dosahovaní udržateľnej dopravy ukazujú, že budúcnosť elektrických vozidiel závisí od spolupráce. Keďže sa Volkswagen pod Diessovým vedením rozhodol investovať 33 miliárd dolárov do elektrických vozidiel, je očividné, že automobilka chce emisný škandál hodiť za hlavu a podporovať hlavne vývoj elektrických vozidiel.

Celý ceremoniál odovzdávania cien Zlatý volant si môžete pozrieť nižšie:


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

13. novembra 2019
Zdroj: Teslarati, Auto Bild (Youtube)

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+