Kórejská ľudovo-demokratická republika je celosvetovo vychýrená technologická mocnosť. Vyhrážať sa USA jadrovými zbraňami, alebo oblepiť laminátom 40-ročné československé električky a vydávať ich za supermoderné vozidlo z domácej produkcie, to naozaj nedokáže každý. Vývoj v tejto komunistickej krajine však nabral nový smer. KĽDR má už dnes svoj elektromobil, ktorý hravo prekoná Teslu napríklad v dojazde. Ten udávajú na úrovni 720 kilometrov. Teda aspoň to tvrdí miestna propaganda…
Svetová špička, alebo peklo na zemi?
V krajine, kde v desaťročných intervaloch zúri hladomor (napríklad v 90. rokoch zomrelo počas hladomoru približne 3 až 3,5 milióna ľudí, a dnes situácia nevyzerá oveľa lepšie), či polovica populácie vôbec nemá prístup k elektrickej energii, údajne prišli s elektromobilom Madusan, elegantným štvordverovým sedanom. Avšak rovnako ako mnohé iné tvrdenia Kórejskej ľudovodemokratickej republiky, aj v tomto prípade ide o zjavnú hlúposť.
Ako môžete vidieť, auto je v skutočnosti čínsky BYD Han, ktorý nedokáže na plné nabitie prejsť 720 kilometrov ani omylom. Jeho dojazd v kombinovanom cykle WLTP je totiž 521 kilometrov. Ide teda opäť len o nalepenie loga severokórejskej spoločnosti na čínsky produkt. Ten potom miestna propaganda vydáva za svoj grandiózny počin.
Pravdepodobne nie je prekvapujúce, že čínske elektromobily sa dostávajú do Severnej Kórey, vzhľadom na úzke politické a obchodné vzťahy, ktoré tieto dve krajiny majú. Tieto autá prišli do KĽDR prostredníctvom importno-exportnej spoločnosti. Ako informuje portál insideevs, konkrétne ide o spoločnosť Madusan Economic Federation, ktorá sa podľa denníka The Korea Herald označuje za severokórejskú organizáciu zahraničného obchodu. Zameriava sa hlavne na odvetvia energetiky, elektroniky a ďalšie podobné sektory.
Inými slovami, autá boli dovezené z Číny a dodané do KĽDR. Nie je jasné, kto ich bude kupovať, vzhľadom na to, že priemerný človek má problém vôbec prežiť a nezomrieť od hladu. Len polovica obyvateľstva má prístup k elektrickej energii, takže o DC rýchlonabíjacích staniciach možno len snívať.
Mohlo by vás zaujímať:
- Na slovenský a český trh vstúpi ďalšia značka elektromobilov!
- Test Kia EV9: Pohodlný spoločník pre dlhé cesty – na otočku do Chorvátska
- Škoda Enyaq dostala ďalšie vylepšenie. Nabíjací výkon vzrastie takmer o tretinu
Niektoré sa možno dostanú ku straníckym kádrom, avšak tí možno aj naďalej radšej zostanú pri svojich starých SUV značky Toyota a sedanoch Mercedes-Benz. V uliciach Pchjongjangu dodnes vidieť aj 1 000 vozidiel Volvo 144, za ktoré krajina dodnes, teda už vyše 50 rokov, nezaplatila. A nikdy to ani nemala v úmysle…
Rusko nikdy nespí
Viac cti má v tomto smere už aj Rusko. A to napriek tomu, že elektrický Moskvič 3 je taktiež len čínskym elektromobilom JAC JS4 s prelepeným logom. Ale pred pár týždňami sa odvážili svetu predstaviť aj skutočne vlastný elektromobil… Do kufra dali baterku, na podvozok umiestnili elektromotor… Približne tak, ako by to za víkend zmajstroval prvák na elektrotechnickej priemyslovke.