Škoda Auto sa ide intenzívnejšie zamerať na oblasť elektrifikácie a digitalizácie svojich produktov. V liste zamestnancom o tom informuje nový šéf automobilky, Thomas Schäfer, ktorý chce spomínaním oblastiam “venovať osobitnú pozornosť”. Téme sa venoval portál ČT24.
Schäfer v plánovanej zmene vidí spôsob akým automobilka zostane pre zákazníkov atraktívna a splní ich reálne požiadavky. Typický automobil budúcnosti vníma ako elektrický a plne prepojený s okolím. Práve preto sa chce vydať týmto smerom.
Enyaq iV ako stelesnenie vízie
Stelesnením novej vízie má byť očakávaný model elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Jeho slávnostné predstavenie je naplánované na 1. septembra.
Tým to iba začína. Škoda Auto má v časovom rozmedzí od začiatku roka 2019 po koniec roka 2022 predstaviť celkovo 30 nových alebo modernizovaných modelov svojej značky.
Pre mňa je dôležité, aby všetko, čo robíme, vychádzalo z prianí našich zákazníkov. Za ich peniaze im vždy musíme ponúknuť niečo navyše a príjemne ich prekvapiť. Práve to je spolu s vynikajúcim tímom a kvalitou produktov pre našu značku charakteristické a tak to bude pokračovať aj v budúcnosti.
Thomas Schäfer, nový šéf automobilky Škoda Auto
Škoda musí posilniť predaje
ČT24 píše, že Schäfer sa ďalej v liste venuje aj téme dopadu súčasného dopadu pandémie koronavírusu na hospodárske výsledky. Spomína “začiatok novej kapitoly, ktorý nebude prechádzkou ružovou záhradou”.
Automobilka Škoda Auto podľa riaditeľa skupiny Volkswagen, Herberta Diessa, nemá v porovnaní s konkurenciou dostatočne agresívnu stratégiu pre posilnenie objemu predaných áut. Zlepšiť by sa mala najmä v segmente cenovo dostupných áut.
Prevádzkový zisk Škody Auto sa v prvom polroku 2020 prepadol o 3/4 na 228 miliónov €. Dôvodom je komplikovaná situácia kvôli pandémii koronavírusu. Firma však očakáva, že ekonomická situácia sa podstatne zlepší a v štvrtom kvartáli 2020 sa finančne dostane na úroveň minulého roka.