MojElektromobil

Ak by sme mali vybrať najlepší mestský elektromobil súčasnosti, pri pomere ceny a výkonu by to určite bola Škoda Citigo-e iV alebo Volkswagen e-Up. Skrátka, v kombinácii so štátnou dotáciou už dostanete elektromobil za rozumnú cenu a s parametrami, ktoré postačia na drvivú väčšinu štandardných trás. Ako ale najnovšie potvrdila Škoda, obľúbené Citigo-e iV končí a odchádza do dôchodku.

Nemožné objednať

Nie je tomu pritom ani rok, čo sa elektrické Škoda Citigo-e iV objavilo na trhu. Išlo o prvé elektrické auto od Škody, pričom spolu so Seat sa rozhodli prebrať koncernovú technológiu nového Volkswagenu e-Up a vytvorili svoje vlastné ekvivalenty elektrického mestského hatchbacku. My sme si elektrické Citigo-e iV otestovali nielen v plnohodnotnom teste, ale aj na viacerých výletoch a až na pár nedostatkov vyplývajúcich najmä z nízkej ceny ide o naozaj skvelé auto.

Náš tip
TEST Škoda Citigo-e iV: ideálny elektromobil do mesta, diaľnic sa tiež nebojí

Bohužiaľ, ako informuje web Autoforum.cz, Škoda Citigo-e iV si už v Európe nekúpite. Web cituje slová marketingového riaditeľa Alaina Faveya: „Citigo-e je mimo hru – čo sa Európy týka, sme vypredaní. Priamy nástupca tohto modelu nebude a do budúcnosti ani nepočítame s vozidlom tejto velikosti. Ak bude existovať verzia platformy MEB pre menšie autá, potom dorazí aj verzia od Škody. O takýchto plánoch ale vôbec nič neviem,“ dodal.

Zatiaľčo Volkswagen e-Up si na Slovensku ešte môžete objednať, Škoda Citigo-e iV už dlhodobo nie. Zároveň, model Seat Mii Electric určený pre západný trh je rovnako otvorený pre nové objednávky.

Nástupca od Volkswagen na ceste

My by sme však v tomto smere neboli až takí skeptickí, nakoľko Volkswagen už dávnejšie potvrdil príchod Volkswagen ID.1, ktorý by mal prísť ako nástupca Volkswagen e-Up. Očakávať ho však môžeme najskôr o dva až tri roky. Keď sa teda Volkswagen plánuje pustiť aj do výroby nástupcu, je určite pravdepodobné, že sa Škoda chopí aj tejto príležitosti a prinesie vlastný model. Vlastne, presne toto potvrdil aj marketingový riaditeľ Škody v riadkoch vyššie.

Náš tip
Elektromobilom po Slovensku: Pamiatka UNESCO a Oravský Podzámok

Dojazd modelu Volkswagen ID.1 by mal byť okolo hranice 300 kilometrov. Ak však bude kombinovaný s rýchlym nabíjaním a termálnym manažmentom batérie, pôjde o dostatočnú hodnotu pre väčšinu potencionálnych majiteľov. Otázna zostáva cena, ktorá by ale mohla výrazne podliezť hranicu 20 000 €. Aj keď je možno takýto scenár v súčasnosti nepredstaviteľný, v roku 2023 bude situácia úplne iná a prijateľnejšie ceny môžu byť už častejšie.

 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

7. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+