MojElektromobil

Škoda CITIGOe iV, kompaktný mestský elektromobil, vyrábaný v bratislavskom závode Volkswagen, sa v našich končinách predáva celkom dobre.

Ešte koncom novembra minulého roka výrobca Škoda Auto informoval, že plánovaná kvóta 300 vozidiel s akciovou cenou pre rok 2019 bola vyčerpaná. Podpísala sa na tom zjavne skutočnosť, že vďaka bonusu vo výške 3600 € a štátnym dotáciám išlo o veľmi lákavý kúsok. Cena pri ich kombinácii podliezla 10-tisícovú úroveň – dostala sa na 9590 € vrátane DPH.

Škoda evidovala zvýšený záujem o CITIGOe iV, preto ešte pred koncom roka 2019, konkrétne 19. decembra, zverejnila nový cenník. Záujemcovia si mohli elektromobil objednávať opäť so štartovacím bonusom, avšak zníženým na tretinu. Zo základnej predajnej ceny teda bolo odpočítaných 1200 €, čím sa koncová cena dostala na 19 990 €.

Síce nešlo až o takú lákavú ponuku ako v pôvodnom prípade, no záujemcovia sa stále našli. Aktuálny cenník Škoda Auto totiž uvádza, že model Škoda CITIGOe iV je opäť vypredaný. Nevieme síce, koľko kusov bolo dostupných, no vzhľadom na doterajší priebeh môžeme očakávať, že Škoda pripraví ďalšiu ponuku.

CITIGOe iV v skratke

CITIGOe iV má dĺžku 3597 mm a objem kufra 250 litrov. Pohonné ústrojenstvo pozostáva z elektromotora na prednej náprave s výkonom 61 kW a krútiacim momentom 212 Nm. Maximálna rýchlosť je 130 km/h a pri zrýchlení z 0 na 100 km/h svieti údaj 12,3 sekundy.

Akumulátor s kapacitou 36,8 kWh poskytne dojazd 253 km (WLTP) a bude naň platiť záruka 8 rokov, resp. 160 000 km. Nejde o žiadneho športového dravca, no do mesta je tento hatchback dobrou voľbou.

Priamou konkurenciou blízko cenovej hladiny CITIGOe iV sa javí byť model Volkswagen e-up! alebo aj taká rodina Smart EQ. Vo všetkých prípadoch ide o elektromobily vhodné do mestskej premávky.

Za tip ďakujeme čitateľovi Palimu.

Náš tip
Škoda vstupuje do elektromobility: Predstavila SUPERB iV a CITIGO iV
24. februára 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+