MojElektromobil

Spoločnosť ŠKODA AUTO urobila ďalší krok na ceste k elektrifikácii svojej modelovej palety. Dnes v závode značky Volkswagen, v hlavnom meste Slovenska, zišiel z výrobnej linky prvý automobil CITIGOe iV. Bezemisné päťdverové mestské vozidlo je prvým modelom značky s batériovým elektrickým pohonom. V podmienkach blízkych bežnej praxi dosahuje dojazd až 260 km (WLTP) a pritom očarí vysokým krútiacim momentom a dynamickými jazdnými vlastnosťami.

Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku, hovorí: „Spustením výroby modelu CITIGOe iV sme dosiahli nový míľnik v histórii spoločnosti ŠKODA AUTO: Je prvým modelom našej značky s čisto batériovým pohonom a presvedčí mnohými praktickými prednosťami aj veľmi vysokou kvalitou výroby.“

CITIGOe iV s batériovým elektrickým pohonom sa vyrába v závode Volkswagen v Bratislave. V hlavnom meste Slovenska mal 23. mája tento model zároveň aj svoju svetovú premiéru, a to počas IIHF majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2019.

Ako zdroj energie používa bezemisné mestské vozidlo lithium-ionovú batériu s využiteľnou kapacitou 32,2 kWh. Tá napája elektrický motor s výkonom 61 kW (83 k). Má vysoký krútiaci moment – 212 Nm, ktorý je dostupný dokonca aj pri rozjazde CITIGOe iV s pohonom predných kolies sa dostane z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy, dynamické zrýchlenie zo 60 na 100 km/h zvládne len za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť auta je 130 km/h. Ak je batéria úplne nabitá, prejde CITIGOe iV v podmienkach blízkych každodennej prevádzke na jedno nabitie až 260 km.

Toto malé bezemisné vozidlo s veľkorysou ponukou priestoru pre cestujúcich, ako aj ich batožinu, je CITIGOe iV dokonale prispôsobené pre jazdu v meste. Vďaka kompaktným rozmerom – dĺžka 3597 mm a šírka 1645 mm – ponúka vozidlo dostatok priestoru pre štyri osoby. Objem batožinového priestoru má 250 litrov, po sklopení zadných sedačiek narastie až na 923 litrov.

ŠKODA CITIGO iV zaujme už na prvý pohľad interiérom aj exteriérom. Výrazným vonkajším identifikačným znakom elektrickej verzie CITIGOe iV je z väčšej časti uzatvorená maska chladiča, ktorá je nalakovaná vo farbe vozidla. CITIGOe iV má okrem toho na zadnej časti nápis ŠKODA a plakety iV.

Slovenská edícia

Variant dostupný pre slovenských zákazníkov ponúka také vychytávky, ako sú parkovacie senzory vzadu, RAIN AND LIGHT ASSIST, automatickú klimatizáciu CLIMATRONIC či centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Komfort ešte zvýšia výškovo nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, elektrické ovládanie okien vpredu, či sklá s vyšším stupňom tónovania. Model CITIGO iV je štandardne vybavené rádiom SWING. Súčasťou výbavy je aj LED denné svietenie a predné hmlové svetlomety. Súčasťou výbavy je aj nabíjací kábel na pripojenie striedavého prúdu pre verejné nabíjacie stanice – Typ 2 (16A).

ŠKODA ponúka model CITIGOe iV výhradne v päťdverovom prevedení. Sériovo dodávaný airbag vodiča a vypínateľný airbag spolujazdca, rovnako ako bočné airbagy Thorax, ponúkajú vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti.

Na Slovensku je možné objednať si CITIGOe iV u všetkých autorizovaných predajcov značky ŠKODA. Cenníky sú dostupné na stránke: www.skoda-auto.sk.

Možnosť využitia dotácií

Na Slovensku bude od 11. decembra dostupná aj online elektronická registrácia pre záujemcov o príspevok na elektromobil. Výzvu pripravilo Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky a jej hlavným cieľom je motivovať ľudí k nákupu ekologických vozidiel s alternatívnym pohonom. Vozidlo CITIGOe iV spĺňa všetky podmienky na to, aby sa mohlo zaradiť do kategórie Batériové elektrické vozidlo M1. V rámci tejto kategórie je výška dotácie stanovená na 8 000 eur.

Mohlo by vás zaujímať

Náš tip
Najlacnejšie elektromobily na Slovensku: Cena vás prekvapí, niektoré stoja menej ako 10 000 eur
20. novembra 2019
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+