Prvú generáciu Škody Fabia predstavili už v roku 1999 na autosalóne vo Frankfurte. Odvtedy je Fabia neoddeliteľnou súčasťou modelového radu automobilky už viac ako dve desaťročia. Nikdy však nemali crossover, ktorý by sa predával popri dostupných verziách hatchback a kombi. To by sa však mohlo zmeniť, keď Škoda uvedie na trh elektrický crossover modelu Fabia.
Ten by mohol patriť medzi lídrov vo svojom segmente z hľadiska dojazdu a batožinového priestoru. Pri svojich modeloch je už zvykom zameranie najmä na praktickosť, kde by mala aj táto novinka patriť medzi lídrov v priestore vo svojom segmente.
Hovorí sa, že jeho dojazd by mal byť niekde na úrovni približne 400 kilometrov na jedno nabitie a pokročilý elektrický systém by mal umožniť nabíjanie s rýchlosťou až 200 kW. Upozornil na to portál motor1.com
Alternatíva ku Kamiqu
Toto vozidlo založené na platforme MEB od Volkswagenu by mohlo spájať kompaktné rozmery Fabie so zdvihnutým podvozkom a možno o niečo väčším priestorom v kabíne. Nový model je pravdepodobne stále len na rysovacích doskách, ale automobiloví nadšenci už pripravili exkluzívny render, ktorý ukazuje možný dizajn. Do určitej miery by tento zatiaľ nepomenovaný crossover mal byť zaradený ako elektrická alternatíva ku Kamiqu, ktorý čoskoro dostane facelift.
Nová identita
S konceptom Vision 7S predstavila Škoda nové logo a identitu značky. Tento koncept zahŕňa úplne nový dizajn masky, ktorý je charakteristický predovšetkým novými svetlometmi v tvare T. Ako to už býva u elektromobilov zvykom pôjde o uzavretú mriežku chladiča, na ktorej bude umiestnené prepracované logo Škoda. Celkový profil elektrického crossoveru značky Škoda by mal byť hranatý s nízkou líniou pásu, ktorá dáva väčšie presklenie pre svetlejší interiér.
Je veľmi ťažké predpovedať, ako bude vyzerať interiér tohto nového modelu. Od jeho uvedenia nás delia minimálne tri až štyri roky. Škoda pravdepodobne vsadí vo veľkom na digitalizáciu s plne digitálnym prístrojovým panelom a veľkou obrazovkou infotainmentu. Súčasťou balenia by mohol byť aj head-up displej, ale až neskôr uvidíme, či sa to v budúcnosti stane realitou.