MojElektromobil

Škoda Auto tento rok predstavila novinku Enyaq Coupé RS iV a my sme mali možnosť si užiť prvú jazdu na cestách krásneho Toskánska. Výskúšali sme verziu RS s pohonom 4×4 ako aj verziu Enyaq Coupé iV so zadným náhonom.

Obsah článku:

Práve model Coupé RS iV je najvýkonnejšia verziu od výrobcu z Mladej Boleslavy. Prvé jazdy sme si užili, okrem športových jazdných vlastností je vozidlo zaujímavé aj po vizuálnej stránke. Je to samozrejme vždy subjektívne, hodnotiť vzhľad auta, no za mňa je toto najkrajšia Škodovka na trhu.

Toskánsky FOTO test Enyaq Coupé RS iV

Pretože je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť, prinášame fotoreport z prvej jazdy.

Ako prvé sme si na jazdenie vybrali zelený Enyaq Coupé RS iV. Oficiálny názov farby je Mamba Green, ktorá je exkluzívne dostupná iba pre RS verziu. V nami testovanej verzii už bolo auto obuté na 21-palcových kolesách. V základe sú RS-ky dodávané s 20-palcovými kolesami.

Enyaq Coupé RS iV je navýkonnejší model s výkonom až 220 kW a krútiaci moment dosahuje 460 Nm. Vyskúšali sme aj zrýchlenie a z 0 na 100 km/ hod. Priamo počas testu sme to zvládli za 6,5 sekundy. Pre lepší zážitok z jazdy je podvozok RS a Sportline verzie vpredu znížený o 15 milimetrov a vzadu o 10 milimetrov

Maximálna rýchlosť je z ponuky Enyaq Coupé v prípade verzie RS tiež najvyššia, v tomto prípade je limitovaná na 180 km/hod, ostatné verzie majú maximálnu rýchlosť 160 km/hod. Na diaľnici auto zobrazovalo maximálku 164 km/hod.

Verzia RS nesie označenie nad prednými kolesami.
Verzia RS nesie označenie nad prednými kolesami | Foto: Michal Chabada
Rýchle DC nabíjanie ponúka výkon do 135 kW | Foto: Michal Chabada
Rýchle DC nabíjanie ponúka výkon do 135 kW | Foto: Michal Chabada
Praktický priestor pre dva mobily, ktorým však bránia flaše, ktoré sú tesne pred priehradkou. Pri vyťahovaní mobilu môžete nechtiac dotykom aktivovať niektoré z tlačidiel nad priehradkou, najčastejšie odomknúť vozidlo alebo spustiť výstražné smerovky | Foto: Michal Chabada
Praktický priestor pre dva mobily, ktorým však bránia fľaše, ktoré sú tesne pred priehradkou. Pri vyťahovaní mobilu môžete nechtiac dotykom aktivovať niektoré z tlačidiel nad priehradkou, najčastejšie odomknúť vozidlo alebo spustiť výstražné smerovky | Foto: Michal Chabada
Interiér RS verzie prináša niekoľko detailov aj v interiéry: označenie RS na volante či prešívanie na palubnej doske a sedadlách | Foto: Michal Chabada
Interiér RS verzie prináša niekoľko detailov aj v interiéry: označenie RS na volante či prešívanie na palubnej doske a sedadlách | Foto: Michal Chabada
Enyaq Coupé RS iV poskytuje obrovský batožinový priestor až 560 litrov | Foto: Michal Chabada
Enyaq Coupé RS iV poskytuje obrovský batožinový priestor až 560 litrov. Nechýba ani množstvo Simply Clever prvkov | Foto: Michal Chabada
Coupé verzia prichádza aj v Orange farbe, verzia so zadným náhonom | Foto: Michal Chabada

Vzhľad Enyaq Coupé RS iV

Coupé RS iV by ste spredu možno od normálnej verzie neodlíšili. Zmeny prichádzajú až v druhej polovici vozidla. Od B stĺpika karosérie sa zvažujú línie strechy v štýle vozidiel kupé. Športovo tvarovaný je predný nárazník ako aj bočné prahy, ktoré sú lakované vo farbe karosérie. Enyaq Coupé RS iV má rovnako ako všetky RS verzie červený reflexný pásik v zadnom nárazníku vozidla.

Coupé RS iV má v štandardnej výbave osvetlenú prednú masku chladiča, tzv. Crystal Face so 131 diódami. Verzia RS má čierne lišty okien či zadný difúzor, aby ešte viac vynikol vzhľad vozidla. Štandardne sú dodávané FULL LED predné svetlomety.

Zadná časť vozidla má ostrú lomenú hranu s nápisom Škoda na veku batožinového priestoru. Prekvapil nás aj zadný stierač, ktorý pri predstavení nebol prítomný na zadnom okne, no na testovacej verzii vozidla už bol súčasťou výbavy.

Nový Enyaq Coupé iV prichádza s presklenou panoramatickou strechou, ktorá plynule nadväzuje na čelné a zadné sklo a je v silnom čiernom tónovaní. Toto riešenie ponúka napríklad aj Audi a výrobca sľubuje, že posádka nebude trpieť ani pri horúcich slnečných dňoch. Automobilka ponúka možnosť zakryť túto strechu sieťkou.

RS verzia prichádza s 20-palcovými kolesami, na objednávku sú dostupné aj tieto 21-tky | Foto: Michal Chabada
Pod prednou kapotou sa nachádza iba motor, priestor na uloženie vecí tzv. frunk chýba | Foto: Michal Chabada
Typický pohľad na zadný kufor | Foto: Michal Chabada
Interiér Enyaq Coupé RS iV: Sedadlá sú čalúnené kožou vyčinenou za použitia výťažkov z olivovníka bez použitia chemikálií | Foto: Michal Chabada

Jazdenie s Enyaq Coupé RS iV

Ako som spomínal v úvode, na prvú jazdu sme si vybrali model RS. Tá má kapacitu batérie 82 kWh (využiteľných je 77 kWh), pohon 4×4 a výkon 220 kW. Na výber je aj verzia Enyaq Coupé iV 80x, ktorá ma tiež pohon všetkých štyroch kolies avšak nižší výkon 195 kW.

Enyaq Coupé RS iV je ťažké až 2,7 tonové elektrické SUV, ktoré však ponúka veľa zábavy na ceste. Kľukaté a úzke uličky v Toskánsku boli ideálne pre otestovanie skutočných jazdných vlastností tohto elektromobilu. Enyaq Coupé sa nedalo zahanbiť a držalo si stopu. Ponúka až päť jazdných režimov, pri režime Šport sme si vypli ESP, aby radosť z jazdy bola ešte väčšia. Okrem športového režimu je možné využívať jazdu v režime Comfort, Eco, Normal a Individual.

Cestou späť sme vyskúšali model Coupé iV 80 s pohonom zadnej nápravy a výkonom 150 kW.  Aj vďaka nižšiemu výkonu a veľkej batérii je práve táto verzia v ponuke s najvyšším dojazdom až 545 km podľa WLTP. Nami nameraná spotreba na 60 km úseku sa zastavila na hodnote 18,9 kWh/100 km. Vozidlo sme skúsili aj na úseku po diaľnici, podarilo sa nám zdolať aj maximálnu povolenú rýchlosť.

Automobilka pripravila do ponuky aj model s menšou batériou 62 kWh (58 kWh využiteľných) s označením Enyaq Coupé iV 60, ktorá sa však na našom trhu nebude predávať. Elektromotor má v tomto prevedení výkon 132 kW, umiestnený je na zadnej náprave.

Nabíjanie Enyaq Coupé iV

Enyaq Coupé iV je možné nabíjať výkonom až 135 kW. Batériu s kapacitou 82 kWh pri rýchlodobíjaní vie vozidlo nabiť z 10 na 80 % jej kapacity len za 29 minút. Doma pomocou wallboxu vie nabíjať výkonom až 11 kW, vtedy sa dobije za 6-8 hodín. Nabíjanie z domácej zásuvky s napätím 230 V a výkonom 2,3 kW by trvalo približne 40 hodín. Nabíjaciu krivku ani rýchlosť nabíjania sa nám nepodarilo otestovať, vyskúšame pri plnom teste na Slovensku.

Cez službu Powerpass môžu majitelia využívať nabíjanie na viac ako 260 000 miestach v celej Európe. Nechýbajú medzi nimi aj rýchlonabíjačky siete Ionity. Elektrinu cez kartičku Powerpassu uhradia majitelia v mesačnom vyúčtovaní.

Cenník Enyaq Coupé iV

Cena Enyaq Coupé iV vo verzii RS začína na sume 58 290 eur. Exkluzívna zelená farba Mamba stojí 420 eur a 21-palcové kolesá ďalších 756 eur. Za tepelné čerpadlo si priplatíte 1034 eur, čo by som urrčite odporúčal, pre zlepšenie efektivity vykurovania hlavne v zime. HEAD-UP displej s podporou rozšírenej reality AR stojí 887 eur. Za ťažné zariadenie si budúci majiteľ priplatí 930 eur, alebo si nechá len spraviť prípravu na ťažné za 197 eur. Škoda ponúka aj možnosť zakúpiť univerzálnu nabíjačku iV 11 kW s nabíjacím káblom s priemyselnou zástrčkou 16A/400V a nabíjacím káblom 230V.

Naša spotreba počas jazdy na verzii RS, kde sme vozidlu nič nedarovali | Foto: Michal Chabada
Priamo cez infotainment je možné nastaviť nabíjanie od 50 až do 100% kapacity batérie | Foto: Michal Chabada
Naša spotreba cestou z hotela na letisko a po testovaní zrýchlenia a maximálnej rýchlosti na diaľnici | Foto: Michal Chabada
Predný head-up displej, malá 5,6-palcová obrazovka pred vodičom a veľký 13-palcový displej v strede | Foto: Michal Chabada
Malý displej zobrazuje čas, aktuálnu rýchlosť, navigáciu, informácie o značkách, aktuálnu spotrebu, nastavenie rekuperácie či kapacitu batérie v % | Foto: Michal Chabada
RS označenie na volante | Foto: Michal Chabada
Priestor na zadných sedadlách a prenosná chladnička | Foto: Michal Chabada
360-stupnový kamerový systém pri cúvaní | Foto: Michal Chabada
Prešívanie pre RS verziu vo farbe Mamba Green | Foto: Michal Chabada
Farebná škála Enyaq Coupé iV | Foto: Michal Chabada
28. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+