Škoda Auto tento rok predstavila novinku Enyaq Coupé RS iV a my sme mali možnosť si užiť prvú jazdu na cestách krásneho Toskánska. Výskúšali sme verziu RS s pohonom 4×4 ako aj verziu Enyaq Coupé iV so zadným náhonom.
Obsah článku:
- Toskánsky FOTO test Enyaq Coupé RS iV
- Vzhľad Enyaq Coupé RS iV a Coupé iV
- Jazda s Enyaq Coupé RS iV
- Nabíjanie Enyaq Coupé RS iV
- Cenník Enyaq Coupé RS iV
Práve model Coupé RS iV je najvýkonnejšia verziu od výrobcu z Mladej Boleslavy. Prvé jazdy sme si užili, okrem športových jazdných vlastností je vozidlo zaujímavé aj po vizuálnej stránke. Je to samozrejme vždy subjektívne, hodnotiť vzhľad auta, no za mňa je toto najkrajšia Škodovka na trhu.
Toskánsky FOTO test Enyaq Coupé RS iV
Pretože je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť, prinášame fotoreport z prvej jazdy.
Ako prvé sme si na jazdenie vybrali zelený Enyaq Coupé RS iV. Oficiálny názov farby je Mamba Green, ktorá je exkluzívne dostupná iba pre RS verziu. V nami testovanej verzii už bolo auto obuté na 21-palcových kolesách. V základe sú RS-ky dodávané s 20-palcovými kolesami.
Enyaq Coupé RS iV je navýkonnejší model s výkonom až 220 kW a krútiaci moment dosahuje 460 Nm. Vyskúšali sme aj zrýchlenie a z 0 na 100 km/ hod. Priamo počas testu sme to zvládli za 6,5 sekundy. Pre lepší zážitok z jazdy je podvozok RS a Sportline verzie vpredu znížený o 15 milimetrov a vzadu o 10 milimetrov
Maximálna rýchlosť je z ponuky Enyaq Coupé v prípade verzie RS tiež najvyššia, v tomto prípade je limitovaná na 180 km/hod, ostatné verzie majú maximálnu rýchlosť 160 km/hod. Na diaľnici auto zobrazovalo maximálku 164 km/hod.
Vzhľad Enyaq Coupé RS iV
Coupé RS iV by ste spredu možno od normálnej verzie neodlíšili. Zmeny prichádzajú až v druhej polovici vozidla. Od B stĺpika karosérie sa zvažujú línie strechy v štýle vozidiel kupé. Športovo tvarovaný je predný nárazník ako aj bočné prahy, ktoré sú lakované vo farbe karosérie. Enyaq Coupé RS iV má rovnako ako všetky RS verzie červený reflexný pásik v zadnom nárazníku vozidla.
Coupé RS iV má v štandardnej výbave osvetlenú prednú masku chladiča, tzv. Crystal Face so 131 diódami. Verzia RS má čierne lišty okien či zadný difúzor, aby ešte viac vynikol vzhľad vozidla. Štandardne sú dodávané FULL LED predné svetlomety.
Zadná časť vozidla má ostrú lomenú hranu s nápisom Škoda na veku batožinového priestoru. Prekvapil nás aj zadný stierač, ktorý pri predstavení nebol prítomný na zadnom okne, no na testovacej verzii vozidla už bol súčasťou výbavy.
Nový Enyaq Coupé iV prichádza s presklenou panoramatickou strechou, ktorá plynule nadväzuje na čelné a zadné sklo a je v silnom čiernom tónovaní. Toto riešenie ponúka napríklad aj Audi a výrobca sľubuje, že posádka nebude trpieť ani pri horúcich slnečných dňoch. Automobilka ponúka možnosť zakryť túto strechu sieťkou.
Jazdenie s Enyaq Coupé RS iV
Ako som spomínal v úvode, na prvú jazdu sme si vybrali model RS. Tá má kapacitu batérie 82 kWh (využiteľných je 77 kWh), pohon 4×4 a výkon 220 kW. Na výber je aj verzia Enyaq Coupé iV 80x, ktorá ma tiež pohon všetkých štyroch kolies avšak nižší výkon 195 kW.
Enyaq Coupé RS iV je ťažké až 2,7 tonové elektrické SUV, ktoré však ponúka veľa zábavy na ceste. Kľukaté a úzke uličky v Toskánsku boli ideálne pre otestovanie skutočných jazdných vlastností tohto elektromobilu. Enyaq Coupé sa nedalo zahanbiť a držalo si stopu. Ponúka až päť jazdných režimov, pri režime Šport sme si vypli ESP, aby radosť z jazdy bola ešte väčšia. Okrem športového režimu je možné využívať jazdu v režime Comfort, Eco, Normal a Individual.
Cestou späť sme vyskúšali model Coupé iV 80 s pohonom zadnej nápravy a výkonom 150 kW. Aj vďaka nižšiemu výkonu a veľkej batérii je práve táto verzia v ponuke s najvyšším dojazdom až 545 km podľa WLTP. Nami nameraná spotreba na 60 km úseku sa zastavila na hodnote 18,9 kWh/100 km. Vozidlo sme skúsili aj na úseku po diaľnici, podarilo sa nám zdolať aj maximálnu povolenú rýchlosť.
Automobilka pripravila do ponuky aj model s menšou batériou 62 kWh (58 kWh využiteľných) s označením Enyaq Coupé iV 60, ktorá sa však na našom trhu nebude predávať. Elektromotor má v tomto prevedení výkon 132 kW, umiestnený je na zadnej náprave.
Nabíjanie Enyaq Coupé iV
Enyaq Coupé iV je možné nabíjať výkonom až 135 kW. Batériu s kapacitou 82 kWh pri rýchlodobíjaní vie vozidlo nabiť z 10 na 80 % jej kapacity len za 29 minút. Doma pomocou wallboxu vie nabíjať výkonom až 11 kW, vtedy sa dobije za 6-8 hodín. Nabíjanie z domácej zásuvky s napätím 230 V a výkonom 2,3 kW by trvalo približne 40 hodín. Nabíjaciu krivku ani rýchlosť nabíjania sa nám nepodarilo otestovať, vyskúšame pri plnom teste na Slovensku.
Cez službu Powerpass môžu majitelia využívať nabíjanie na viac ako 260 000 miestach v celej Európe. Nechýbajú medzi nimi aj rýchlonabíjačky siete Ionity. Elektrinu cez kartičku Powerpassu uhradia majitelia v mesačnom vyúčtovaní.
Cenník Enyaq Coupé iV
Cena Enyaq Coupé iV vo verzii RS začína na sume 58 290 eur. Exkluzívna zelená farba Mamba stojí 420 eur a 21-palcové kolesá ďalších 756 eur. Za tepelné čerpadlo si priplatíte 1034 eur, čo by som urrčite odporúčal, pre zlepšenie efektivity vykurovania hlavne v zime. HEAD-UP displej s podporou rozšírenej reality AR stojí 887 eur. Za ťažné zariadenie si budúci majiteľ priplatí 930 eur, alebo si nechá len spraviť prípravu na ťažné za 197 eur. Škoda ponúka aj možnosť zakúpiť univerzálnu nabíjačku iV 11 kW s nabíjacím káblom s priemyselnou zástrčkou 16A/400V a nabíjacím káblom 230V.