Prvá Škodovka s výkonom nad 300 koní bude mať elektrický pohon. Očakávané SUV Enyaq príde s 3 velkosťami batérií a veľmi technologicky nabité. Jeho prototyp jazdí skvele.
Škoda vstúpila do sveta elektromobility ešte v minulom roku. Malé Citigoe iV a plug-in hybrid Superb iV sme si už stihli otestovať, neváhajte si naše testy prečítať. Mohutné elektrické SUV bude prvým elektromobilom Škody na platforme pre elektromobily MEB. Modrý prototyp zachytil fanúšik len pred pár dňami.
Jazdí skvele
Niektorí novinári mali možnosť si prototyp vyskúšať. Portál idnes.cz tvrdí na fotografiách vidíte 60-70% finálnej podoby vozidla, napriek tomu, že Škodovka najprv mala vyzerať z 80% ako koncept Vision iV.
Stále sa upravuje a dolaďuje, no po mechanickej stránke je viac-menej vo finálnej podobe. Palubná doska a interiér je silne maskovaný, prekrytý je aj centrálny displej infotainmentu. Interiér Enyaqu má vyzerať úplne inak, ako sme boli doteraz pri Škodovke zvyknutí.
Väčšinu výborných jazdných vlastností novinári pripisujú práve elektrickému pohou. Tichý, rýchly a plynulý rozjazd je v elektromobile samozrejmosťou. 2-tonový Enyaq má hmotnosť rozdelenú takmer 50:50 na obe nápravy, auto je suverénne v zákrutách a perfektne drží smer.
Enyaq je tichý aj vo vyšších rýchlostiach a má výborne zvládnutú aerodynamiku. Jeho disky kolies budú mať rozmer od 18” do 21”. Rozmery vozidla sú 4 648 mm x 1 618 mm x 1 877 mm (d x v x š) a rázvor činí 2 765 mm.
Technologický najpokrokovejšia Škodovka
Škoda vyrába praktické auto pre praktických ľudí, no čoraz viac technologicky vyspelejšie. Novinka sa pýši vychytávkami ako head-up displej s rozšírenou realitou, tepelným čerpadlom, ktoré využíva teplo z komponentov batérie na vyhrievanie a klimatizovanie interiéru. V ňom nájde majiteľ udržateľné (bližšie nešpecifikované) materiály si budeme si môcť nastaviť aj stupeň rekuperácie brzdnej energie.
Enyaq (požičané z írštiny, “enya” znamená zdroj života, pozn. red.) bude mať veľký 13” centrálny displej infotainmentu a nové služby v rámci ŠKODA Connect, SmartLink+ a DAB tuner v rámci štandardnej výbavy.
Batérie a výkonnostné verzie
Kapacita batérie sa bude pohybovať od 55 kWh v základe po 82 kWh vo verzii 80/80X. Maximálny dojazd je 500 km (WLTP). Špecialitkou bude verzia RS, ktorá zrýchli z 0-100 km/h za 6,2 sekundy a bude historicky prvou Škodovkou s výkonom nad 300 koní (225 kW). Tá bude obutá do 21” RS diskov.
Všetky verzie budú mať minimálne 50 kW nabíjacieho výkonu (DC) a 2,3 kW AC nabíjanie. Maximálny nabíjací výkon 125 kW má zabezpečiť 80% nabitie za 40 minút. Súčasťou bude univerzálna iV nabíjačka pre všetky druhy AC nabíjani. Pozrite si prehľad v tabuľke:


nie je nahodou skoda eniac, vw id4 a audi q4 UPLNE PRESNE TO ISTE ?
lebo uz som dnes cital tri clanky o kazdom, ako o senzacii, kde vsetky auta maju rovnake parametre, ale popisuju ich ako tri uplne ine vozidla
Hej, je to to isté. Plus seat el-born.
el-born nie je skor klon ID3?
Aha, hej. Tak to som sa sekol.
HUD s rozsirenou realitou – daco ako mercedes augmented reality? To by bola pecka velmi sa mi to paci 🙂
Dodajú ho podľa vás do konca desaťročia?
Musia. Toto nieje tlačová správa o vapourware. Už keď povedia že koncom roka začnú vyrábať po desaťročí prokrastinácie tak už musia! Alebo uvidíme ako sa dinosaurus zas voči ľuďom zachová….
Prepáč mi ten sarkazmus, ale VAG len sľubuje a sľubuje. Raz nie su batérie, potom softvérové problémy. No každopádne prajem aby si mal pravdu
Asi tak. VAG moc nemusím z dôvodu ich prístupu ako píšeš ale dúfam že ako obrovská organizácia s obrovskými finančnými možnosťami im to síce dlho trvá, vývin dedikovanej MEB platformy a veci okolo toho ale keď to dokážu tak potom príde mazec a zrazu na trhu 20 EV a žiadne paškvily na zdielanej platforme. A VAG vie vyrábať masovo a možno teda preto mu príprava toľko trvala. Snáď mám pravdu a dokážu to.