Ak Volkswagen Group schváli výrobu športovo ladeného modelu Škoda Karoq RS, o jej pohon sa postará plug-in hybridné alebo mild hybridné ústrojenstvo.
CEO automobilky Škoda Christian Strube sa na nedávnom autosalóne vo Frankfurte vyjadril, že sa snaží presadiť výrobu výkonnej verzie kompaktného SUV, Karoq, ktoré by nieslo športové označenie RS. Jeho pohon by bol s najväčšou pravdepodobnosťou elektrifikovaný. Na otázku kolegov z autoexpress.co.uk, či je šanca na výrobu Škody Karoq RS, Strube odpovedal:
Áno, samozrejme. Bojujem za to. Rovnako ako som bojoval za Kodiaq RS. Niekedy som úspešný a niekedy nie. O verzii RS diskutujeme. Verím, že tento model je na verziu RS veľmi vhodný. A to ešte viac ako Kodiaq, pretože je kompaktnejší a agilnejší.”
Odpoveď na Seat Ateca Cupra
Škoda Karoq RS by bola odpoveďou na pripravovaná koncernový Seat Ateca Cupra, ktorý má mať 2-litrový turbomotor vyladený až na 300 koní. Karoqu by vraj stačil benzínový motor do 200 koní, doplnený elektromotorom. Uvažuje sa buď o plug-in hybridnom pohone alebo 48V mild hybride. Plug-in hybridný pohon by mohol byť prevzatý z modelu VW Passat GTE, pričom 1,4-litrový TSI motor by mohol byť nahradený výkonnejším 1,8 či 2.0 litrovým motorom. Takouto kombináciou by nebol problém dosiahnuť systémový výkon 300 koní, pričom by nebolo treba zbytočne “šponovať” benzínovú jednotku ako v prípade Seatu Ateca Cupra.
Zdroj: autoexpress.co.uk