Malý lacný elektromobil trh potrebuje. V aktuálnej ponuke Volkswagenu je najlacnejším model ID.3, ktorý však stojí v absolútnom základe viac ako 30 tisíc eur. Trh si však doslova žiada menší mestský elektromobil za podstatne atraktívnejšiu cenu, niekde okolo 20 tisíc. Nemecká automobilka v minulosti ponúkala elektrický e-Up!, ktorý presne toto spĺňal.
Volkswagen ID.1 dvojičku od Škody nedostane
Jeho dvojičkou v čase predaja bola Škoda Citigo, no obe tieto malé mestské vozidlá sú už len minulosťou. Automobilka sa rozhodla s ukončením výroby, a to aj napriek tomu, že predajom sa darilo veľmi dobre. Volkswagen momentálne pracuje na modeli ID.1, ktorý by mal byť akýmsi nástupcom elektrického e-Up!. Portál Electrive teraz informoval, že jeho alternatíva pod značkou Škoda nepríde.
Seat v rámci koncernu nedávno odmietol projekt elektromobilu za 20 tisíc, no rozhodnutie Škody je prekvapením. Skúmala sa aj možnosť výroby malého elektromobilu v jednej z českých tovární, no ID.1 zíde z výrobnej linky VW v Palmele v Portugalsku. Táto továreň však svoju výrobu neorientuje na elektromobily.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Koľko prejde na jedno nabitie 10-ročný Volkswagen e-Golf pri teplote -11 °C?
- FBI vyšetruje dva útoky na Teslu: Streľba a vandalizmus v priebehu jedného mesiaca
- Test 41 elektromobilov v zime: Za aký čas prešli 1 000-kilometrovú trasu?
Rôzne zdroje hovoria o tom, že českí vývojári Škody síce o vedúce postavenie vo vývoji nového auta súperili, no z projektu úplne vypadli a zákazku získala len značka Volkswagen. Vstupným modelom značky tak naďalej zostane Fabia, ktorá sa však ako elektromobil nevyrába. Legendárna Fabia by sa však mala podľa aktuálnych plánov vyrábať aj po roku 2030.
Problémom Škody sú vraj v prvom rade financie. Volkswagen údajne na každom predanom modeli e-Up! stratil až 10 tisíc eur. Správa uvádza, že model ID.1 počíta so ziskom len niekoľko stoviek eur na predaný kus. Hlavným problémom projektu tak môžu byť náklady, ktoré sa nepodarilo znížiť na požadovanú úroveň.