MojElektromobil

Automobilka Škoda predstavila na prebiehajúcom autosalóne v čínskom Pekingu, v svetovej premiére, koncept svojho prvého elektromobilu Škoda Vision E. Jedná sa o elektrické SUV-kupé podobných rozmerov ako Škoda Kodiaq. Na prvý pohľad zaujme výrazným, tzv. kryštalickým dizajnom a absenciou B-stĺpika. Zaujímavé veci však nájdeme aj v interiéri a samozrejme pod kapotou.

Sériový elektromobil, vychádzajúci z konceptu Škoda Vision E, sa objaví v predaji v roku 2019. Už v priebehu roka 2020 plánuje mlado-boleslavská automobilka 8 % podiel elektrifikovaných automobilov z celkového predaja. Okrem elektrického SUV sa má na dosiahnutí tohto čísla podieľať aj sedan Superb v plug-in hybridnej verzii, ktorý príde na trh ešte pred elektromobilom.


 

Do roku 2025 päť elektromobilov a množstvo plug-in hybridov Škoda

Po prvých dvoch elektrifikovaných Škodovkách, prídu na trh ďalšie e-automobily. Popri plug-in hybridoch, máme očakávať 5 nových elektromobilov, ktoré pokryjú všetky dôležité segmenty. Dočkať by sme sa mali aj plug-in hybridnej Octavie. Do roku 2025 má byť až 25 % predaných vozidiel Škoda, elektrifikovaných. To je v súlade s celkovým plánom koncernu Volkwagen Group.

skoda vision e
Zdroj: auto.cz

 

Škoda Vision E zdieľa spoločnú platformu s VW, Audi a Porsche

Škoda Vision E je postavená koncernovej platforme MEB, ktorá je navrhnutá špeciálne pre elektromobily. Jej základy budú zdieľať aj elektromobily ako VW I.D., VW I.D. Buzz, VW I.D. Crozz, Audi Q6-etron, Audi e-tron Sportback či Porsche Mission E. Rozmermi 4 668 mm (dĺžka) x 1 924 mm (šírka) x 1 591 mm (výška) a rázvorom 2851 mm sa s výnimkou výšky výrazne nelíši od Škody Kodiaq. Stojí tak niekde medzi elektromobilmi Tesla Model X a Tesla Model Y (vo vývoji).

Náš tip
Porsche a Audi budú spolupracovať pri výrobe autonómnych a elektrických automobilov

 

Slušný výkon aj dojazd a dôraz na komfort

Elektromobil od Škodovky pokračuje v trende pripravovaných elektromobilov, ktoré ponúknu viac ako dostatočný výkon aj dojazd. Dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 225 kW sa postará o pohon oboch náprav. Bližšie nešpecifikovaná Li-Ion batéria zas zabezpečí dojazd okolo 500 km. Absencia B-stĺpika a natáčanie sedadiel umožní komfortné nastupovanie a vystupovanie. Množstvo displejov infotainmentu, bezdrôtových plôch na nabíjanie mobilných zariadení a Wi-Fi hotspot zas cestovanie plné zábavy. Podrobné špecifikácie a informácie o výbave nájdete v našich článkoch prostredníctvom nasledujúcich odkazov.

Náš tip
Škoda Vision E: Prvý elektromobil od „Škodovky“ bude SUV-kupé strednej triedy
Náš tip
Škoda „načrtla“ interiér svojho prvého elektromobilu Vision E

 

Autonómne riadenie samozrejmosťou

Súčasťou prvého elektromobilu Škoda bude aj systém autonómneho riadenia 3. až 4. stupňa, pričom najvyšší stupeň, ktorý dosahujú testovacie elektromobily Tesla, je piaty. Množstvo funkcií bude možné ovládať hlasovými povelmi a gestami. Systém Eye Tracking sa postará o to, aby ste počas jazdy nedostali mikrospánok. Heart Rate Monitor zas dohliadne na srdečný tep. V prípade, že Heart Rate Monitor zaznamená nebezpečné hodnoty, prepne vozidlo do režimu autonómneho riadenia, zastaví vozidlo u krajnice a privolá záchrannú službu.
 

Cena Škody Vison E na úrovni naftovej Octavie

Generálny riaditeľ automobily Škoda, Bernhard Maier potvrdil, že koncept Škoda Vision E bude verným predobrazom sériového elektromobilu, a to po dizajnovej aj technickej stránke. Taktiež povedal, že udávaný dojazd 500 km by mala byť reálne dosiahnuteľný v praxi. To je dosť prekvapujúce tvrdenie, keďže v tlačovej správe sa uvádza táto hodnota v cykle NEDC, ktorý je viac ako “optimistický”. Ešte prekvapivejším, je jeho vyhlásenie, že Škoda Vision E bude stáť toľko čo dieselová Octavia. Aj keby sa jednalo o tú najdrahšiu “Oktávku”, stále by to bola veľmi prijateľná cena. Nuž ale, na sériovú verziu si počkáme minimálne 2 roky, takže sa necháme prekvapiť.

Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: auto.cz

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. apríla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+