Nový Mercedes-Benz CLA sa slovenskej verejnosti po prvý raz predstaví 9. apríla počas podujatia eFleet Day. Značka Mercedes-Benz, ktorá je hlavným partnerom podujatia v oblasti osobných vozidiel, pozýva všetkých účastníkov konferencie ako aj iných záujemcov do svojho stánku, ktorý bude voľne dostupný na ploche pre partnerov podujatia pri X-BIONIC® HOTEL. Okrem toho záujemcovia budú mať možnosť otestovať si elektrické modely EQA, EQB, EQE sedan, EQE SUV, či elektrickú terénnu ikonu Triedu G s technológiou EQ. Nový model CLA účastníkom konferencie predstaví Róbert Hatala, vedúci predaja osobných vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia. Skúsenosti z praktického života s elektrickými úžitkovými vozidlami priblíži Ján Novotný, vedúci predaja úžitkových vozidiel Mercedes-Benz.
Nový Mercedes-Benz CLA ponúka zákazníkom v každom ohľade viac: väčší priestor, rafinovanejší vzhľad, väčší komfort, inteligentnejšie funkcie a vyššiu efektívnosť v porovnaní so svojím predchodcom. Je to najdômyselnejší automobil, aký výrobca vozidiel Mercedes-Benz kedy vyrobil – zároveň je to prvý model celkom novej rodiny vozidiel. Úvodným modelom je plne elektrická CLA, avšak model bude dostupný neskôr aj s high-tech hybridným pohonom.
Vysoký výkon pohonu, aj nabíjania
Na trh najskôr prídu plne elektrické modely CLA 250+ with EQ Technology (kombinovaná energetická spotreba: 14,1 — 12,2 kWh/100 km, kombinované emisie CO₂: 0 g/km) a CLA 350 4MATIC with EQ Technology (kombinovaná energetická spotreba: 14,7 — 12,5 kWh/100 km, kombinované emisie CO₂: 0 g/km). Model CLA 250+ with EQ Technology s výkonom 200 kW (272 k) ponúka jeden z najväčších dojazdov vo svojej triede, a to až 792 kilometrov podľa WLTP. Model CLA 350 4MATIC with EQ Technology s výkonom 260 kW (354 k) sa ako vysokovýkonná verzia nachádza na vrchole modelovej palety. Jeho 800-voltový systém dokáže v súhre s novou generáciou akumulátora podstatne skrátiť čas nabíjania. CLA 250+ with EQ Technology možno nabiť na úroveň dojazdu až 325 kilometrov za desať minút. Výkon rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom dosahuje v modeloch CLA 250+ a CLA 350 4MATIC až 320 kW.

Elektromobil používa lítiovo-iónové akumulátory s využiteľnou kapacitou 85 kWh. Články obsahujú anódy, v ktorých je grafit zmiešaný s oxidom kremičitým. V porovnaní s predchádzajúcim akumulátorom s bežnými grafitovými anódami sa podarilo zvýšiť gravimetrickú energetickú hustotu až o 20 percent. Volumetrická energetická hustota chemického zloženia článkov dosahuje hodnotu 680 Wh/l. Znova sa podarilo ešte viac znížiť podiel kobaltu. Nová generácia akumulátora zmenšuje uhlíkovú stopu o približne 30 percent na článok. Ide o výsledok opatrení na zníženie CO2, výroby akumulátorových článkov s bilančne neutrálnymi emisiami CO2 a použitia elektrického prúdu z obnoviteľných zdrojov pri výrobe obalu anódy, katódy a článku.
Ako prvé vozidlo značky Mercedes-Benz má model CLA vzduchové tepelné čerpadlo v sériovej výbave. Nevyužíva obchádzku cez vodný okruh a ako viaczdrojové tepelné čerpadlo dokáže paralelne využívať tri zdroje energie: odpadové teplo z elektrického pohonu, odpadové teplo z akumulátora, ako aj okolitý vzduch. Vzduchové tepelné čerpadlo využívaním voľne dostupného tepla prispieva k vysokej efektívnosti modelu CLA. Na rozdiel od porovnateľného prídavného ohrievača spotrebuje pri rovnakom výkone približne tretinu elektrickej energie.

Špičková digitalizácia
CLA je prvým vozidlom, ktoré využíva operačný systém Mercedes-Benz (MB.OS), ktorý bol kompletne vyvinutý interne. Vďaka tomu ide o najinteligentnejšie vozidlo Mercedes-Benz všetkých čias. Na základe nového systému s podporou umelej inteligencie môže byť každé vozidlo vybavené superpočítačom prepojeným s inteligentným cloudom Mercedes-Benz. To umožňuje priebežné aktualizácie najdôležitejších funkcií vozidla, vrátane asistenčných systémov, vzduchom.
So systémom MB.OS prichádza štvrtá generácia MBUX. Ide o prvý infotainment v automobile s integrovanou umelou inteligenciou (UI) od spoločností Microsoft a Google. Používateľské rozhranie typické pre Mercedes-Benz ostáva zachované, aby bol zákazníkom sprostredkovaný zážitok, na ktorý sú zvyknutí.
