Smart #5 vzbudil pri svojom oficiálnom predstavení patričnú pozornosť. Nejde už o malé auto, na aké sme zvyknutí. Tento elektromobil prichádza s veľkou batériou, poriadnym výkonom, ale aj celkovými rozmermi. Portál Electrive teraz informoval o tom, že automobilka konečne prezradila dátum začiatku predaja a tiež aj ceny tohto modelu. Teda minimálne v Nemecku.
Veľká batéria a 800 V architektúra
Vozidlo začína na sume 45 900 € za variant so 76 kWh LFP batériou a 400-voltovou architektúrou. V ponuke sú však aj varianty s väčšou 100 kWh NMC batériou a 800 V architektúrou.

Základný model ponúka pohon zadných kolies a výkon 250 kW. Krútiaci moment je na úrovni 373 Nm a maximom DC nabíjania je 160 kW. Variant Pro+ má taktiež zadný náhon, 100 kWh akumulátor a výkon 267 kW. Jazdiť dokáže maximálnou rýchlosťou 200 km/h a na stovku zrýchli za 6,5 sekundy. Zaujímavé sú však nabíjacie možnosti, pretože maximom pri DC je až 400 kW. To znamená, že veľká 100 kWh batéria sa z 10 na 80 percent kapacity nabije len za 18 minút. Tento model začína na cene 50 900 €.
Smart #5 sa nabije za 18 minút
Vrcholom ponuky je štvorkolka s výkonom 432 kW a krútiacim momentom 643 Nm, ktorá zvládne stovku za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť na úrovni 200 km/h a nabíjacie možnosti sú tiež rovnaké. To znamená maximum 400 kW a nabitie na 80 percent len za 18 minút. Tento variant začína v Nemecku na cene 55 400 eur.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Počet elektromobilov v Česku rastie. Ako sme na tom my?
- Dojazd elektromobilov dosahuje rekordné hranice
- Oplatí sa vymeniť Tesla Model Y LR 2021 za nový Juniper? Test diaľničného dojazdu ukázal obrovský rozdiel
Koncept tohto vozidla bol predstavený na Auto China v apríli minulého roka, pričom v auguste bol predstavený sériový model s finálnym dizajnom. Pohotovostná hmotnosť elektromobilu sa pohybuje na úrovni od 2200 do 2370 kilogramov. Batožinový priestor má objem 630 litrov, pričom po sklopení zadných sedačiek je to až 1530 litrov.

S číslom 5 sa Smart snaží zdôrazniť vyššiu pozíciu značky s dobrou výbavou. Chýbať nesmie 13-palcový dotykový displej infotainmentu či 10,25″ prístrojový panel, samozrejme aj s head-up displejom. Od úrovne Premium má ďalší 13-palcový dotykový displej k dispozícii aj spolujazdec.
Smart #5: SUV s vysokým výkonom a 800 V architektúrou oficiálne
30.8.2024
Smart #5 je tretím elektromobilom značky, ktorá sa rozhodla, že v budúcnosti už so spaľovákmi nepočíta. Zároveň ide o najväčší model výrobcu a vzhľadom na jeho rozmery by teoreticky mohol konkurovať mimoriadne obľúbenej Tesle Model Y. Novinka vstupuje do segmentu, ktorý okrem spomínanej Tesly okupujú aj obľúbené modely Hyundai, Kia, Volkswagen a ďalšie. Na tému upozornil portál Insideevs.

Vozidlo bolo navrhnuté ako elektrický rodinný crossover pre outdoorových nadšencov. K dispozícii je aj balík Adventurers‘ Collection, ktorý pridáva strešnú svetelnú lištu, ochranu podvozku, strešný nosič, bočné schodíky a bočný rebrík. Interiér je nielenže priestranný, ale aj plný technológií. Pozornosť púta v prvom rade veľký head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý je doplnený o 10,3″ digitálne budíky a dva 13-palcové displeje s vysokým rozlíšením.

Smart #5 disponuje aj predným kufrom, takzvaným frunkom, ktorý má objem 70 litrov. Batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel ponúka objem veľmi slušných 1530 litrov. Poďme ale na tie najdôležitejšie parametre z pohľadu elektromobilistu. Elektromobil je postavený na modernej 800 V architektúre, takže ponúka aj veľmi rýchle nabíjanie. Bohužiaľ, zdroj maximálny výkon neuvádza, no vozidlo má byť schopné nabiť batériu z 10 na 80 percent len za 15 minút.

Tento čas mimoriadne zaujímavý, pretože akumulátor ponúka kapacitu štedrých 100 kWh. Poskytnúť by mal dojazd až 740 kilometrov podľa metodiky CLTC, ktorá je mimoriadne optimistická. Reálny dojazd bude samozrejme nižší. Bližšie detaily pohonného ústrojenstva ešte známe nie sú, no vieme, že celkový výkon je 335 alebo 358 koní v prípade modelu s pohonom zadných kolies a 579 koní pre variant s pohonom všetkých kolies.
K dispozícii by mal byť aj najvyšší model Brabus, ktorý zvýši celkový výkon až na 638 koní. Výroba nového Smartu #5 bude prebiehať v Číne, kde začne aj predaj. Do Európy sa vozidlo dostane v roku 2025
19.6.2024
Smart, ktorý patrí pod nemecký Mercedes-Benz a čínsku spoločnosť Geely Group, berie elektromobilitu vo veľkom štýle. V týchto dňoch sa dozvedáme informácie o pripravovanej novinke s názvom Smart #5, pričom má ísť o SUV strednej veľkosti s impozantnými parametrami. Na tému upozornil portál Electrive.
Informácie o vozidle publikovalo čínske Ministerstvo obchodu a informatizácie, čo znamená, že elektromobil by mal byť v predaji aj v Číne. Schvaľovacie dokumenty odhaľujú množstvo kľúčových údajov o pripravovanej novinke, ako napríklad to, že vozidlo bude ponúkané v štyroch farebných variantoch a so štyrmi variantmi pohonu.
SUV strednej triedy s poriadnou dávkou výkonu
Smart už nie je vyslovene značkou, ktorá vyrába len malé autá. Svedčí o tom aj nový Smart #5, ktorý môžeme zaradiť medzi stredne veľké SUV. Ponúkne dĺžku 4705 milimetrov a slušný 2,9-metrový rázvor. To znamená, že priestoru vnútri by malo byť dostatok nielen vpredu, ale aj vzadu.

Zaujímavé údaje sme sa dozvedeli v oblasti výkonu. Ponuka bude zahŕňať dva modely s pohonom zadných kolies, na výber bude výkon 250 alebo 267 kW. A to ešte len začíname, keďže nebudú chýbať ani varianty s pohonom všetkých kolies. Líšia sa výkonom zadného elektromotora, ten má buď 267 kW alebo 310 kW. Predný elektromotor v prípade verzie 4×4 ponúkne výkon 165 kW zatiaľ čo systémový výkon má byť 432 alebo 475 kW.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Salón Elektromobilov 2024 Trenčín: Druhá zastávka slovenskej elektromobilovej tour | FOTOGALÉRIA
- Vieme prví: Audi predstavilo modernizovaný e-tron GT. Zlepšil sa dojazd, výkon, aj rýchlosť nabíjania
- Koncern GM vracia úder BYD. Prichádza mestský elektromobil za 7 300 eur!
Jednomotorové varianty dostanú LFP batériu, dvojmotorové verzie s pohonom všetkých kolies budú vybavené NMC batériou. Presnú kapacitu akumulátorov zatiaľ nepoznáme, no už teraz vieme, že vozidlo bude postavené na 800 V architektúre. Tejto téme sme sa bližšie venovali v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?
Rýchle nabíjanie, dlhý dojazd, veľká batéria
Ako iste tušíte, 800 V platforma znamená, že sa môžeme tešiť aj na poriadne nabíjacie výkony, na ktoré sme zvyknutí z aktuálnych modelov postavených na 800 V architektúre. Presný nabíjací výkon síce nepoznáme, no na 80 percent kapacity by sa mal akumulátor za ideálnych podmienok nabiť len za 15 minút. Kombinovaný dojazd elektrického Smart #5 by mal byť vyšší ako 550 kilometrov. Kapacitu batérie zatiaľ výrobca neprezradil, no hovorí sa o hodnote približne 100 kWh.

Maximálna rýchlosť novinky bude v závislosti od variantu 200 alebo 210 km/h. Vzhľadom na ponúkaný výkon mohol ísť výrobca možno ešte ďalej, no ani tieto čísla neurazia. Čo sa týka rozmerov kolies, na výber budú veľkosti od 18 do 21 palcov. Najvyšší model s najväčšou batériou bude aj adekvátne ťažký, s hmotnosťou 2,45 tony.
Ak pripravovaný model porovnáme s prvotným konceptom, zmenil sa aj dizajnovo, pričom je viac hranatý. V interiéri zaujmú dva OLED displeje a infotainment bude poháňať výkonný čipset AMD V2000. Elektromobil ponúkne aj prvky umelej inteligencie a dokonca aj vlastného hlasového asistenta. Smart #5 je po kompaktnom SUV #1 a kupé modeli #3 tretím modelom obnovenej značky, ktorá si zakladá na elektromobilite. Novinka by mohla byť oficiálne odhalená v treťom štvrťroku 2024.

Podobne je na tom s veľkosťou napríklad Tesla Model Y, ktorý je zároveň najpredávanejším elektromobilom všetkých čias. V poslednej dobe na náš trh zavítala aj iná zaujímavá novinka. Elektrické SUV Ssangyong Torres EVX ponúkne záruku na baterku až milión kilometrov za cenu malého hatchbacku.