Značka Smart je vo svete známa výrobou zaujímavých kompaktných automobilov. Po tom, čo jej materská automobilka Mercedes-Benz predala polovicu spoločnosti čínskemu Geely, to vyzerá, že prídu výrazné zmeny a zaujímavé novinky. Spolupráca s Geely povedie k predstaveniu modelov na vlastnej platforme SEA, ktoré mimochodom používajú niektoré vozidlá značiek Volvo a Polestar. Viac informácií priniesol portál Insideevs.
Najväčší Smart všetkých čias s veľkou batériou
Nové modely, ktoré budú postupne po ohlásení tohto partnerstva predstavované, bude spájať jedna vec – hashtag (#). Všetky budú mať tento znak uvedený pri konkrétnom modeli, zároveň sme sa dočkali aj zväčšovania. A práve tým najväčším bude Smart #5, ktorý bol odhalený vo forme konceptu.
Už pri prvom pohľade na tento elektromobil je jasné, že to už nie je klasický maličký Smart. Ide o najpriestrannejší a najväčší model značky, ktorý je zároveň navrhnutý ako klasické SUV, aby zvládal aj náročnejší terén. A papierové parametre nevyzerajú vôbec zle. Napríklad kapacita akumulátora umiestneného v podlahe má byť vyššia ako 100 kWh, presné číslo zatiaľ nepoznáme. Zdroj však uvádza WLTP dojazd na úrovni 550 kilometrov.
Rýchle nabíjanie a 800-voltová architektúra
Poteší aj moderná 800-voltová architektúra, o ktorej si môžete viac informácií prečítať v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody? Tá prináša aj rýchle nabíjanie, na ktoré sa môžete tešiť. Batéria Smart #5 by sa vďaka tomu mala z 10 na 80 percent kapacity nabiť len za 15 minút. Vzhľadom na tieto parametre nebude mať novinka problém ani s dlhšími trasami, ktoré vďaka rýchlemu nabíjaniu a veľkej batérii zvládne s prehľadom.
Aktuálne informácie bohužiaľ neprezrádzajú žiadne detaily týkajúce sa pohonu. Počítame však s tým, že k dispozícii bude aj variant s pohonom všetkých kolies, keďže ide o SUV model. Dizajn vozidla, minimálne na základe fotografií konceptu, je mimoriadne atraktívny. Nechýba výrazný futuristický nádych, ktorý určite poteší nadšencov moderných technológií. Samozrejmosťou v kategórii SUV je vyššia svetlá výška a zaujímavé sú aj robustné pneumatiky.
Futuristický a funkčný dizajn
Vozidlo charakterizujú čisté a oblé tvary, ktoré by mali zabezpečiť lepšiu aerodynamiku. Karoséria je vzpriamená s krátkymi prevismi, koncept disponuje sklopnými schodíkmi po stranách, navijak integrovaný do predného nárazníka a veľkú svetelnú lištu nad čelným sklom, ktorá dopĺňa jeho charakteristický dizajn. Zdroj však uvádza, že žiadny z týchto prvkov sa do finálnej výroby nedostane. Je preto zaujímavé, že automobilka zvolila takýto koncept.
Moderné technológie neobišli ani interiér. Hlavným prvkom sú až tri veľké displeje, vrátane jedného určeného pre spolujazdca vpredu. Automobilka sa chváli aj výkonným čipsetom AMD V2000, ktorý by mal zabezpečiť plynulý chod infotainmentu. Práve toto zvykne byť problémom viacerých výrobcov automobilov, pretože nie všetky infotainmenty sú rýchle a plynulé. K dispozícii bude aj hlasový asistent s prvkami umelej inteligencie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Tieto elektromobily po roku stratili najviac z hodnoty. Prvý takmer polovicu
- Tesla na čele: Elektromobily dominujú v nákladoch na opravy podľa najnovšieho výskumu
- Aké veľké sú straty pri nabíjaní elektromobilu z wallboxu?
Vylepšený má byť aj dizajn predných sedadiel, ktorý ponúkne inovatívnu kombináciu pohodlia a bezpečnosti. Teda aspoň takto to uvádza automobilka. Čo presne tým myslela, nevieme. Smart #5 má byť “najneočakávanejším a najuniverzálnejším autom, aké kedy značka vyrobila.”