MojElektromobil

Automobilový a priemyselný dodávateľ Schaeffler odprezentuje na veľtrhu IAA Mobility 2021 inovatívne komponenty a systémy pod heslom On Track to Sustainable Mobility (Na ceste k udržateľnej mobilite).

V porovnaní s konvenčnými, neintegrovanými systémami sa potrebný inštalačný priestor pri teplotnom manažmente od spoločnosti Schaeffler zmenšuje až o 60 percent.

Medzi početnými novinkami uvedie vlastnú 800-voltovú výkonovú elektroniku pre elektrické vozidlá a vysoko integrovaný manažment riadenia teploty, ktoré zaručia vyšší dojazd elektromobilov. Elektronika s 800-voltovou napäťovou triedou umožňuje využívať kontinuálne výkony až do 330 kW, krátkodobé špičkové výkony až do 500 kW. Jej aplikáciou sa výrazne zvyšuje celkový dojazd elektrických vozidiel. Umožňuje taktiež vyššie rýchlosti nabíjania ako 400-voltová napäťová trieda, ktorá bola široko používaná doteraz.

Schaeffler ďalej ukazuje, ako výkonová elektronika harmonizuje v celom systéme – prostredníctvom elektrického reťazca 3v1, ktorý spája elektrický motor, prevodovku a výkonovú elektroniku. Vďaka modulárnej štruktúre môže tento systém spĺňať rôzne požiadavky na používanie a môže byť použitý pre rôzne platformy automobilov. Spracovanie signálov a  reguláciu pohonu pritom preberá vlastný softvér od tejto spoločnosti.

Tepelný manažment je pre rad elektrických vozidiel kľúčový. Aby sa dosiahol vysoký stupeň účinnosti, systém tepelného manažmentu od spoločnosti Schaeffler plynule reguluje teplotu a prispôsobuje sa okolitým aj prevádzkovým podmienkam – stráži najmä prevádzku akumulátorovej batérie, ale aj elektromotora a výkonovej elektroniky. Systém taktiež reguluje teplotu v interiéri vozidla a zároveň zaisťuje najlepší možný dojazd vozidla. Centrálna riadiaca jednotka pre chladiace prostriedky integruje dve elektrické vodné čerpadlá, centrálnu elektronickú jednotku pre čerpadlá a ventily, ako aj rozhranie chladiaceho okruhu. V porovnaní s konvenčnými, neintegrovanými systémami sa potrebný inštalačný priestor pri teplotnom manažmente od spoločnosti Schaeffler zmenšuje až o 60 percent. Hydraulicky optimalizovaná koncepcia zároveň vytvára základný kameň pre celkovo vysokú účinnosť systému.

Súčasťou expozitúry spoločnosti Schaeffler budú taktiež riešenia podvozkov, ktoré pripravujú cestu k autonómnej mobilite. Preto vznikla najnovšia generácia systému Steer-by-Wire – Space Drive 3 Add-ON, ktorá zjednodušuje integráciu do existujúcich architektúr vozidiel. Povely na riadenie kolies sa prenášajú prostredníctvom káblov vo forme elektronických signálov. Táto technológia je pripravená na vstup do sériovej výroby, pričom umožňuje integráciu do existujúcich asistenčných systémov pre vodiča.

Opomenúť nemožno ani ďalší predstavený produkt spoločnosti Schaeffler –  inteligentné mechatronické riadenie zadnej nápravy (iRWS), ktoré sa vyznačuje najmä výrazne nižšou hmotnosťou systému až osem kilogramov a zvýšením jazdného komfortu a bezpečnosti.

Pre nové koncepty mobility je určená technológia Rolling Chassis, čo je flexibilná a rozšíriteľná platforma pre nové riešenia mobility bez vodiča, či už pre osobné, dodávkové vozidlá alebo vozidlá na špeciálne použitia. Táto platforma umožňuje vytvárať rôzne architektúry, podľa požiadaviek zákazníkov – samozrejme, s aplikáciou najmodernejších stavebných prvkov vyvinutých pre autonómne vozidlá.

Zdroj: Schaeffler

28. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+