Spoločnosť JD Power vydala začiatkom tohto mesiaca hodnotiacu štúdiu webových stránok, ktorá ukazuje, že spokojnosť zákazníkov s webovými stránkami výrobcov elektromobilov sa od leta minulého roku zvýšila. Webová stránka Tesly sa umiestnila na druhom mieste medzi potenciálnymi kupcami automobilov. Správu priniesol web tesarati.com.
Štúdia tiež odhalila, že výrobcovia s veľkým portfóliom elektrických vozidiel boli v tomto smere úspešnejší. Návštevníci takýchto webových stránok boli celkovo viac spokojní. Spokojnosť s webovými stránkami výrobcov konvenčných automobilov zostala od predchádzajúcej štúdie rovnaká.
Teslu predbehol iba Mercedes-Benz
Spoločnosť Tesla získala druhé miesto v kategórii „prémiový výrobca“ za webový zážitok s najvyšším hodnotením, zatiaľ čo na prvom mieste sa umiestnila luxusná značka Mercedes-Benz. Štúdia sa zamerala aj na kategóriu masových výrobcov, v ktorom sa najlepšie umiestnil Hyundai a GMC – aj keď s výrazne nižším celkovým skóre.
Štúdia bola založená na 12 481 respondentoch, ktorí uviedli, že v priebehu nasledujúcich dvoch rokov uvažujú o zakúpení nového automobilu alebo elektromobilu. Údaje sa zhromažďovali od októbra do decembra 2023. JD Power uvádza, že hodnotenie založili na štyroch kľúčových meraniach, ktoré uvádzame nižšie podľa dôležitosti:
- Informácie/Obsah
- Vizuálna príťažlivosť
- Navigácia
- Rýchlosť
Nižšie si môžete pozrieť úplný zoznam hodnotenia spokojnosti webových stránok zákazníkov prémiového segmentu elektromobilov od spoločnosti JD Power.
Spoločnosť poznamenáva, že päť zo šiestich značiek, ktoré zaznamenali zvýšenú spokojnosť potenciálnych zákazníkov s webovou stránkou, pridalo do svojho portfólia modely s elektrickým pohonom. Spoločnosť JD Power tiež očakáva, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch, keďže uvádzanie nových elektromobilov na trh sa bude stupňovať.
„Predtým mali výrobcovia automobilov ťažkosti s tým ako zákazníkom dostatočne jasne a zrozumiteľne podať všetky technologické špecifikácie svojich elektromobilov“
„Teraz sa list obrátil, pretože sa zvýšil záujem o elektromobily pri súčasnom zlepšení zážitku z nakupovania.
Eric McCready, riaditeľ JD Power pre digitálne riešenia
Priekopníkom online modelu predaja bola práve spoločnosť Tesla, spolu s niekoľkými ďalšími tradičnými výrobcami automobilov ako Ford, Volvo a Volkswagen. Zatiaľ čo iní začínajúci výrobcovia elektrických vozidiel, ako je Rivian, tiež ponúkajú online predaj, ich webové stránky neboli do tejto štúdie zahrnuté.