Volkswagen prišiel s odpoveďou na konkurenčné automobilky v podobe športovej verzie elektromobilu ID.4. Do predaja sa totiž čoskoro dostane Volkswagen ID.4 GTX s dvojicou motorov, pohonom všetkých štyroch kolies a vyšším výkonom.
O výkonnejšej verzii Volkswagen ID.4 GTX sme vedeli už dlho a v zásade nejde o prekvapenie. Skôr sme sa dočkali oficiálnych parametrov a nových obrázkov. Platforma MEB umožňuje škálovať batériu, veľkosť auta ale aj potrebný pohon podľa potrieb. Základné verzie elektromobilov na novej platforme koncernu Volkswagen sú s pohonom zadných kolies. Volkswagen spolu so Škodou už dávnejšie avizoval príchod výkonnejších verzií elektromobilov ID.4 a Enyaq iV.
Zmeny vonku aj vo vnútri
Škoda svoju športovú verziu Enyaq iV predstavila už dávnejšie. Pôjde o Škoda Enyaq iV Sportline a na Slovensku je už dostupný aj konfigurátor s oficiálnym cenníkom, no zatiaľ iba pre verziu s jedným motorom. Športovejší elektromobil z Česka teraz dopĺňa Volkswagen ID.4 GTX s tými najvyššími parametrami. Dostáva pohon všetkých štyroch kolies, vďaka čomu narastie výkon z pôvodných 150 kW na kombinovaných 220 kW. Volkswagen sa v tlačovej správe chváli, že vďaka dvojici motorov dokázali vyliezť rampu so stúpaním 37,5%.
Model | Parametre | Výkon | Maximálna rýchlosť | Z 0 – 100 km/h | Batéria |
Volkswagen ID.4 GTX | 220 kW | 180 km/h | 6,2 sekundy | 77 kWh |
Volkswagen ID.4 Pro | 150 kW | 160 km/h | 8,5 sekundy | 77 kWh |
Dva elektrické motory tak nevyužijete pre dynamickejšiu jazdu, ale v zhoršených podmienkach. Nárast kombinovaného výkonu dokázal zlepšiť parametre zrýchlenia. Z 0 na 60 km/h zrýchli za 3,2 sekundy a z 0 na 100 km/h to zvládne za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Koniec koncov, GTX verzia ID.4 nie je iba o výkone, ale aj o odlišnom dizajne či kombinácii farieb. Automobilka sa tu dáva viac priestoru čiernej a zároveň otvára viac priestoru pre modrú v interiéri. Pochopiteľne, chýbať nemôžu ani logá GTX na volante či sedadlách.
Cena Volkswagen ID.4 GTX začína v Nemecku na 50 415 €. Verziu s pohonom všetkých štyroch kolies, ale bez prívlastku športová, dostane aj IONIQ 5 či KIA EV6. Oba elektromobily odhalili oficiálne slovenské cenníky.