BMW na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte predstavuje niekoľko konceptov aj produkčných modelov s elektrifikovaným pohonom. Najviac zaujme koncept radu 4 a v segmente limuzín BMW predstavuje plug-in hybridnú 745e.
Autoslaón IAA vo Frankfurte je jedným z najvýznamnejších svetových výstav a pre nemeckých výrobcov je takmer povinnosťou sa na tomto podujatí ukázať. BMW nebolo výnimkou, pozrite sa s nami na stánok mníchovského výrobcu.
“Budúcnosť radosti z jazdy”
Každý, kto sleduje automobilku BMW vie, že ešte stále nenaskočila na vlnu elektromobility a razí si tak trochu svoju vlastnú cestu. Napokon o tom hovorí aj ich slogan. K radosti z jazdy pre nich stále neodmysliteľne patrí spaľovací motor alebo najnovšie vodíkový pohon.
Predstavené koncepty BMW majú pre spoločnosť do budúcnosti veľký význam. Koncept BMW radu 4 automobilka označuje za estetickú podstatu značky, ktorá spája dokonalé proporcie s precíznym dizajnom. Obrovské ľadvinky v prednej maske odkazujú na staršie modely 328 či 3,0 CSi.
Karoséria nezmenila svoj športový charakter a jej obrie ľadvinky by sa mali dostať aj do novej generácie radu 4. Športového ducha dopĺňajú mnohé detaily. Nájdeme tu dvojdielne spätné zrkadlá či nové 5-lúčové disky s priemerom 21 palcov.
Technické detaily tohto vozidla zatiaľ BMW neprezradilo.
Vodíkové a hybridné SUV
BMW sa celkom úspešne vyhýba vývoju klasických elektromobilov. Má síce v ponuke malý hatchback i3, no zatiaľ sme nepočuli o plnej elektrifikácii ani jednej z vlajkových lodí značky alebo o vývoji nového elektromobilu, ktorému by sa venovala väčšia pozornosť. Experiment elektrifikácie BMW zhmotňuje tiež športové hybridné kupé i8.
Bavori však vyvíjajú pohon s vodíkovými palivovými článkami pre nové SUV vychadzajúce z modelu X5. Na jeho vývoji spolupracujú s japonskou Toyotou. To je jasný dôkaz, že BMW v budúcnosti počíta aj s týmto druhom pohonu.
Okrem vodíka sme vo Frankfurte mohli vidieť plug-in hybridné (PHEV) verzie modelov X5 45e a X3 30e s pôsobivými technickými údajmi.
Model X5 45e ponúka 6-valcový spaľovací motor a elektromotor o výkone 83 kW. Elektrický dojazd modelu je 87 km (WLTP). Z 0 – 100 km/h X5 vyšprintuje za 5,6 sekundy a jeho rýchlosť sa zastaví až na 325 km/h. BMW vďaka hybridnému pohonu dokázalo stlačiť spotrebu na 1,7 – 2 litre na 100 km a emisie na 27 – 44 g/km.
Jeho menší brat X3 30e sa nenecháva zahanbiť. Dvojlitrový 4-valec v spolupráci s elektromotorom vytvoria 242 koní a krútiaci moment skvelých 420 Nm. 12 kWh batéria však zvládne len 31 km elektrického dojazdu.
Hybridná sedmička
Prvýkrát prichádza čiastočne elektrický pohon aj do najdrahšieho a najluxusnejšieho modelu radu 7.
BMW radu 7 PHEV je v ponuke v troch variantoch, pričom základná verzia 745e poskytuje 12 kWh batériu a 83 km (WLTP) elektrického dojazdu. Model je schopný spolu s 3-litrovým šesťvalcom vygenerovať 394 koní a masívny krútiaci moment 600 Nm. Z 0 – 100 km/h tento hybrid zrýchli za 5,2 sekundy a ručička rýchlosti je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Vízia športového dizajnu
Koncept podobný modelu i8 by mohol naznačovať vzhľad ďalšej generácie tohto modelu.
Prenikavo červený BMW Vision M NEXT je tiež plug-in hybridom – vyznačuje sa však omnoho dlhším elektrickým dojazdom – 100 km na jedno nabitie. Jeho pohonná jednotka pozostáva z elektromotora a benzínového štvorvalca spoločne generujúc 600 konských síl.
Ktorý elektrifikovaný model sa vám páči najviac? Dajte nám vedieť v komentároch pod článkom.
Nižšie si pozrite naše najlepšie fotografie zo stánku BMW z autosalónu IAA vo Frankfurte: