Koncern Stellantis posilňuje svoje úsilie v oblasti elektrifikácie vozidiel, ktoré produkujú značky spadajúce do jej portfólia. Ako informuje portál Autovista24, do zoznamu značiek, ktoré budú už čoskoro predávať len čisto batériové elektrické vozidlá sa čerstvo rozhodla pripojiť ďalšia dvojica – DS Automobiles a Alfa Romeo.
Obidve značky sa momentálne pripravujú na veľkú zmenu, hoci časové horizonty majú vytýčené rozdielne. DS Automobiles má prechod na čisto batériové elektrické vozidlá naplánovaný už na rok 2024. Alfa Romeo si necháva trochu viac času a výrobu plánuje zmeniť až od roku 2027.
Elektrifikácia naprieč všetkými značkami
Plne elektrické portfólio bude už čoskoro ponúkať aj talianska značka Lancia. Všetky jej modely budú od roku 2024 dostupné aj v elektrifikovanej verzii, pričom na batériové elektromobily sa naplno zamerá od roku 2026.
Podobne to vyzerá aj v prípade značky Peugeot. Už v roku 2023 chce dosiahnuť 85% elektrifikáciu svojho portfólia v Európe a do roku 2025 chce tento podiel vyhnať na celých 100%.
FIAT bude plne elektrický do roku 2030 a Opel bude v Európe ponúkať čisto elektrické modely od roku 2028. JEEP chce mať v každej kategórii svojich SUV bezemisný model najneskôr v roku 2025.
Chystané investície
Materská skupina Stellantis plánuje v horizonte najbližších dvoch rokov na trh uviesť 20 elektrifikovaných modelov naprieč značkami, ktoré jej patria. Polovicu z toho, 10 modelov, budú predstavovať čisto batériové elektromobily.
Do projektu elektrifikácie a vývoja pridružených softvérových riešení skupina do roku 2025 investuje viac ako 30 miliárd €. Avizuje, že do roku 2030 počíta s tým, že plug-in hybridy a čisté elektromobily budú na európskom trhu predstavovať až 70% zo všetkých jej predajov.
Tým, že upravuje plány aj pre značky DS Automobiles a Alfa Romeo si Stellantis pomôže v snahách o dosiahnutie svojich vytýčených cieľov.
Zaujíma sa však aj o oblasť vodíkového pohonu. Koncom roka 2021 sa do predaja majú dostať vodíkové dodávky Renault Hyvia. Práve v oblasti ľahkých komerčných vozidiel vníma najväčší obchodný potenciál pre uplatnenie vodíkového pohonu.