Stellantis momentálne bojuje s oneskorením štartu predaja dvoch očakávaných modelov. Najmä od Citroënu ë-C3 si automobilka sľubuje veľa, pretože ide o jeden z najlacnejších elektromobilov na trhu. Údajne má bližšie nešpecifikované problémy so softvérom, no hovorca Stellantisu tieto fámy poprel. Predaj bol údajne naplánovaný na tretí kvartál tohto roka. Na tému upozornil portál Electrive.
Citroën ë-C3 je jedným z najlacnejších elektromobilov na trhu
Novinka má nastavenú slovenskú cenu začínajúcu na príjemných 22 990 €. Dostupná je aj verzia s vyššou výbavou MAX, kedy oficiálny cenník uvádza cenu 27 490 €. Vyššia výbava oproti základu prináša viacero praktických prvkov ako napríklad: zadnú parkovaciu kameru, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo elektricky ovládané, elektricky sklápateľné, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá. Nechýba ani možnosť diaľkovej predprípravy teploty vo vozidle.
Tento kompaktný elektromobil dostal elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní) a na stovku zrýchli za 11 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je 135 km/h. Akumulátor ponúka kapacitu 44 kWh a udávaný dojazd je 320 kilometrov na jedno nabitie podľa metodiky WLTP. Základom je 7 kW palubná nabíjačka, no za príplatok je k dispozícii aj 11 kW výkon. DC nabíjanie ponúka výkon 100 kW. Automobilka má údajne už 30 tisíc objednávok na toto vozidlo, ktoré sa vyrába v továrni v Trnave.
Peugeot E-3008 zase trápi hnacie ústrojenstvo
Oneskorenie dodávok hlási aj nový Peugeot E-3008, ktorý je trochu z iného súdka. Ide o horúcu novinku, ktorá je postavená na úplne novej elektrickej platforme STLA. Elektromobil ponúka veľkú batériu s kapacitou 98 kWh a má poskytnúť najdlhší dojazd vo svojej triede.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Exkluzívne: Dôkladne sme si pozreli Audi A6 e-tron. Prináša nové vychytávky a dojazd vyše 750 km
- Zažite Tesla Cybertruck naživo! Salón Elektromobilov 2024 prináša do Košíc unikátnu príležitosť
- Motoristov na Slovensku čaká veľká novinka. Od 1. augusta prichádza jednodňová diaľničná známka
Tento model má vraj problémy s hnacím ústrojenstvom, no problémov by sa našlo viac. Svoju úlohu zohral najmä nedostatok niektorých komponentov, no Stellantis hovorí, že toto je už minulosťou. Továreň v Sochaux vraj nebude ešte niekoľko týždňov na optimálnej úrovni produkcie, no automobilka to má údajne pod kontrolou.
Toto vozidlo bolo predstavené s septembri minulého roka, pričom predávať sa začalo začiatkom tohto roka. Hlavným lákadlom má byť 700-kilometrový dojazd na jedno nabitie. Stellantis podľa zdroja tiež pracuje na optimalizácii nákladov, čoho výsledkom má byť zníženie pracovnej sily až o 1200 inžinierskych pozícií v USA, Európe a v Číne.